اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبیک:

مسئولان بستر را برای مولد بودن معلولان فراهم کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: مسئولان باید بستر لازم را برای مولد بودن معلولان فراهم کنند.

مسئولان بستر را برای مولد بودن معلولان فراهم کنند

بهلول کشاورز هدایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: هر نوع رفتاری که خارج از چارچوب رفتارهای اجتماعی باشد، رفتار ضد اجتماعی و هنجارشکنانه است.

وی افزود: هر رفتار ضد اجتماعی مانند اعتیاد، تجاوز به حریم خصوصی، سرقت، تجاوز به عنف و سایر جرایم که از فردی سر بزند رفتار هنجارشکنانه است و آن فرد، جزو معلول اجتماعی محسوب می‌شود چراکه سازوکارهای اجتماعی و روابط اجتماعی خود را نمی‌تواند با جامعه تنظیم کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک بیان کرد: اگر از کسی رفتارهای ضد اجتماعی سر بزند ولی احساس مسئولیت نکند به طور قطع یقین، آسیب‌های وارده از سوی آن فرد در جامعه جدی‌تر و پررنگ‌تر است.

کشاورزهدایتی با تأکید بر اینکه مسئولان باید بستر لازم را برای مولد بودن معلولان فراهم کنند، تصریح کرد: در جامعه دانش و علم به معلولیت وجود دارد ولی هنوز باور و نگرش به معلولیت که منتهی به رفتار می‌شود در جامعه وجود ندارد و به آن مرحله نرسیده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان باید نگاه وابستگی معلولان به سازمان‌ها، مراکز رفاهی و خدماتی و خانواده‌ها را کنار گذاشته و با نگاه توانمندسازی به معلولان نگریسته و شرایط را برای آنان فراهم کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: با فراهم کردن بسترها، امکانات و شرایط لازم برای معلولان از سوی مسئولان، ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالقوه معلولان به بالفعل تبدیل شده و از وابستگی به مردم و مسئولان خارج می‌شوند.

کشاورز هدایتی خاطرنشان کرد: اگر قانون ایجاد سه درصد از فرصت‌های شغلی برای معلولان در جامعه اجرایی و تحقق یابد، علاوه بر رفع بیکاری معلولان و توانمند شدن‌ آنها، می‌توانند به عنوان مولد فکری برنامه‌ریزی کرده و برای جامعه مفید و کارآمد باشند و سربار اقتصادی و اجتماعی جامعه و شهروندان نشوند.

این مسئول عنوان کرد: حق طبیعی یک معلول است که در جامعه زندگی کند و مطلوب است نگاه مردم و مسئولان به آنان نگاه ترحمی و دلسوزانه نباشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک اذعان داشت: نگاه آحاد جامعه به معلولان باید به مانند سایر افراد جامعه و البته با در نظر گرفتن محدودیت‌هایشان باشد.

کشاورز هدایتی ابراز کرد: چیدمان منازل باید متناسب با وضعیت جسمانی معلولان صورت گیرد که خانواده‌ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند تا از هزینه‌های روانی و فیزیکی کاسته شود.

این مسئول بیان کرد: مسئولان شهری و شهرستان آبیک نیز باید مبلمان شهری را متناسب با وضعیت معلولان طراحی کرده که می‌توان به نصب رمپ‌ها در خیابان‌ها و اماکن عمومی، نصب آسانسورها و بالابر در ساختمان‌های ادارات اشاره کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک تصریح کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه و اولیه از معلولیت در زمینه زاد و ولد، مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، اجرای برنامه‌های آموزشی از سوی مسئولان بهداشت و سلامت، حوادث جاده‌ای و بسیاری از موارد دیگر در جامعه صورت گیرد، هزینه‌های این اقدامات اولیه به مراتب کمتر از هزینه‌های نگهداری معلولان است.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول