اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد

لزوم مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری برای معلولان

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید امکانی فراهم شود تا محل رمپ برای ویلچر، دکمه‌های برجسته طبقات در آسانسورها و موزاییک‌های برجسته‌کننده مسیر در ساختمان‌های اداری برای معلولان ایجاد شود.

لزوم مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری برای معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه غیور ظهر امروز با اشاره به روز جهانی معلولین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاید تا ایجاد جامعه ایده‌آل برای معلولان فاصله بسیار وجود داشته باشد اما اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است. 

وی در ادامه گفت: مناسب‌سازی پیاده‌روها، ایستگاه‌های اتوبوس و سیستم اعلام ایستگاه‌ها در اتوبوس‌ها از جمله عواملی است که در این راستا اجرا شده است.

غیور در ادامه به آیین‌نامه شهرسازی اشاره کرد و افزود: مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها و پارک‌ها و همچنین تجهیز و نصب چراغ‌ها و علایم راهنمائی مناسب در معابر عمومی و برجسته‌سازی سطوح پیاده‌روهای نزدیک به تقاطع و پارک‌ها در آیین‌نامه تاکید شده است.

به گفته وی، باید امکانی فراهم شود تا محل رمپ برای ویلچر، دکمه‌های برجسته طبقات در آسانسورها و موزاییک‌ها برای برجسته کردن مسیر در ساختمان‌های اداری ایجاد شود.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه به بهسازی پارک‌ها درسطح شهر اشاره کرد و گفت: در بعضی از پارک‌ها از جمله پارک ملت به این موضوع توجه شده و در پارک‌های در حال احداث این شاخص شهرسازی رعایت می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول