اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد

کاهش 44 درصدی پذیرش معلولان در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: پذیرش معلولان در سال 92 نسبت به سال 90 در بهزیستی استان قم 44 درصد کاهش داشته که این نشان از توانمندی استان در بحث پیشگیری است.

کاهش 44 درصدی پذیرش معلولان در قم

ابراهیم حاج مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: در نیمه نخست سال 92 نسبت به سال 90 شمار معلولان در قم کاهش یافته و این مسئله نشان‌دهنده موفقیت بهزیستی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت است.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و 800 نفر در استان قم از مشکل ناشنوایی و کم‌شنوایی رنج می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به آمار معلولان شنوایی پذیرفته شده در نیمه نخست سال 91 در بهزیستی تصریح کرد: در این زمان 84 مورد معلول کم‌شنوا در بهزیستی استان قم پذیرش شدند که این آمار در سال 92 به 32 مورد رسید.

وی ادامه داد: سه مورد از 32 مورد معلول شنوایی پذیرفته شده در نیمه نخست امسال را کودکان تشکیل می‌دادند.

حاج‌مظفری تصریح کرد: در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم بهزیستی استان قم، در بحث غربالگری شنوایی عملکرد موفقی داشته است.

این مسئول با اشاره به آمار نابینایان پذیرفته شده در 6 ماه نخست امسال اظهار داشت: در این برهه زمانی تنها 16 مورد کودک با مشکل بینایی در بهزیستی استان قم پذیرش شده‌اند که نشان‌دهنده موفقیت استان قم در پیشگیری از تنبلی چشم است.

کاهش 63 درصدی معلولان در قم

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها قریب به 63 درصد شمار ناشنوایان که در بهزیستی پذیرفته شده‌اند نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که برای استان قم موفقیتی بزرگ به شمار می‌رود.

حاجی‌مظفری کاهش میزان پذیرش معلولان در بهزیستی استان قم را شاخصه‌ای خوب برای ارزیابی عملکرد بهزیستی در بحث پیشگیری ذکر کرد و گفت: در نیمه نخست سال 90، 750 نفر معلول در بهزیستی استان قم پذیرش شدند ولی این تعداد در سال 91 به 532 مورد و در سال‌جاری به 415 مورد رسید.

وی عنوان کرد: کاهش قابل توجه آمار معلولان پذیرفته شده حاکی از آن است که در بحث پیشگیری وراثتی و مادرزادی به صورت مطلوب کار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به عملکرد مطلوب بهزیستی استان قم در بحث مشاوره ژنتیک اظهار داشت: در بحث مشاوره ‍ژنتیک استان قم مانند استان‌های بزرگ عمل کرده است.

این مسئول با بیان اینکه داشتن 6 مرکز مشاوره و غربالگری شنوایی به صورت 100 درصد در استان قم برای کاهش شمار کودکان معلول بسیار امیدوارکننده است، گفت: در صورتی که فرهنگ‌سازی صحیح صورت بگیرد، معلولیت‌های ناشی از حوادث کاهش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش 44 درصدی معلولیت در نیمه نخست سال 92 نسبت به سال 90 عنوان کرد: این مسئله برای استان قم بسیار امیدوارکننده است.

انتهای پیام/78005/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول