اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

فرهنگ‌سازی برای حذف نگرش منفی به معلولان الزامی است

فرماندار قروه گفت: از بزرگترین موانع فراروی معلولان نگرش منفی جامعه به این قشر است که با فرهنگ‌سازی مناسب باید اصلاح شود.

فرهنگ‌سازی برای حذف نگرش منفی به معلولان الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده شب گذشته در مراسمی که در آستانه روز جهانی معلولان با هدف تجلیل از این قشر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: هر قشری در جامعه مشکلات خاص خود را دارد و معلولان نیز از آن مستثنی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به معلولان به عنوان تافته جدابافته نگاه کرد، ادامه داد: کمک به اصلاح نگرش به معلولان تنها بر عهده یک یا چند ارگان نهاد، انجمن و گروه خاص دولتی و یا خصوصی نیست بلکه همه اعضای جامعه انسانی موظف به این اصلاح هستند.

فرماندار قروه با تاکید بر اینکه توانایی‌ها و توانمندی‌های این قشر باید برجسته شود تا همگان نسبت به آن واقف شوند، افزود: برجسته‌سازی نقاط قوت و توانمندی معلولان، دید ترحم‌آمیز به این قشر را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه نگرش یکسان به معلولان حقی است که آنان همچون سایر افراد اجتماع دارند، خاطرنشان کرد: من شخصاً با فرهنگ غلط نگاه ترحم‌آمیز به معلولان مقابله کرده‌ام و امیدوارم این نگرش به‌زودی در همه جامعه قابل لمس شود.

شیخی‌زاده از جمله معضلات اساسی این قشر را اشتغال اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزان بخش خصوصی و دولتی در استخدام نیروی انسانی نباید حقوق معلولان را نادیده بگیرند و بر اساس قانون، سهمیه استخدامی آنان را لحاظ کنند.

فرماندار قروه در ادامه از سازمان‌های خدمات‌رسان در زمینه خدمت به اقشار خاص نیز خواست از موازی‌کاری‌های بی‌مورد پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار سازمان بهزیستی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف، بارها انجام گرفته است، اظهار داشت: این تغییرات باید زودتر به انجام برسد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش معلولان در اجتماع باشیم.

شیخی‌زاده یکی دیگر از آسیب‌های متوجه معلولان را عدم نگرش علمی و سیستمی به این جامعه اعلام کرد و افزود: در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی دید به این قشر باید دیدی ویژه باشد.

وی رفع موانع فیزیکی و فرهنگی، دسترسی آسان، احترام به حقوق شهروندی و برابری فرصت‌ها را از نیازهای مبرم معلولان برشمرد و گفت: جامعه باید حقوقی را که برای افراد سالم قائل است، برای معلولان هم قائل باشد.

انتهای پیام/79009/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول