اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان:

همکاری روستاییان دگاهی برای حل مشکلات ضروری است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان گفت: همکاری روستاییان دگاهی برای حل مشکلات ضروری است.

همکاری روستاییان دگاهی برای حل مشکلات ضروری است

علی نهاوندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مشکلات چرای دام اهالی روستای دگاهی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان باید در قالب همکاری و تعامل خود روستاییان دنبال شود.

وی به مشکلات فعلی اهالی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برخی از اهالی روستا برای چرای دام‌های خود در عرصه‌های موجود مشکل دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان با بیان اینکه این افراد موفق به اخذ مجوز از منابع طبیعی نشده‌اند، یادآور شد: اهالی قدیمی روستا برای چرای دام طی سال‌های گذشته اقدام به اخذ مجوز کرده‌اند و منابع طبیعی نیز مجوزهای لازم را داده است اما طی سال‌های اخیر تعداد بهره‌برداران زیاد شده در حالی که میزان عرصه برای چرای دام ثابت است.

وی به ثابت بودن میزان عرصه در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: عرصه موجود را نمی‌توان افزایش داد چراکه این عرصه ثابت است و خود روستاییان باید برای توزیع عرصه موجود توافق کنند.

نهاوندی با بیان اینکه مشکلات موجود باید با دست خود روستاییان برطرف شود، افزود: اهالی قدیمی روستا باید نسبت به تعدیل عرصه در دست خود اقدام کنند و بخشی از آن را در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان با بیان اینکه باید در میزان بهره‌برداری و وسعت عرصه تعادلی وجود داشته باشد، افزود: اهالی قدیمی روستا باید به جوانان نیز از سهم خود برای چرای عرصه‌ای را در نظر بگیرند چراکه نمی‌توانیم عرصه جدیدی تعریف کنیم.

نهاوندی با بیان اینکه طرح مرتع‌داری این روستا برای گذشته است، افزود: طرح مرتع‌داری روستا برای 15 سال گذشته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان به 300 جوان نیازمند اخذ مجوز در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت همکاری اهالی می‌توان برای این افراد سهم مشخصی از چرای عرصه در نظر گرفت.

انتهای پیام/73007/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول