اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

جذب 80 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در فردوس

فرماندار فردوس از جذب 80 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

جذب 80 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم ظهر امروز در کمیته اشتغال و  سرمایه‌گذاری فردوس اظهار کرد: در ارتباط با ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان فردوس اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی گفت: جذب 80 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در فردوس سبب شد که این شهرستان رتبه نخست جذب تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی را به خود اختصاص دهد.

فرماندار فردوس میزان اعتبارات اختصاص یافته به مشاغل خانگی در سال جاری را 505 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 30 درصد این اعتبارات تخصیص یافته که بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی باید تلاش کنند این میزان اعتبار به طور کامل جذب شود.

رجبی‌مقدم تصریح کرد: از یک‌هزار و 653 پرونده تشکیل شده در حوزه مشاغل خانگی تاکنون 753 پرونده ثبت سامانه رصد شده است که دستگاه‌های اجرایی باید در مستندسازی و ثبت اطلاعات تلاش بیشتری داشته باشند تا اطلاعات به موقع و به روز ثبت سامانه شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فردوس از زیرساخت های مناسب و نیروی انسانی مطلوبی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار است، یادآور شد: باید با تلاش بیشتر به جایگاه بالاتری در سطح استان دست یابیم.

تعهد 799 فرصت شغلی در فردوس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس نیز با اشاره به اینکه معرفی طرح‌های مشاغل خانگی به بانک‌های عامل از فردا آغاز می‌شود، گفت: تعهد شهرستان فردوس در سال جاری ایجاد 799 فرصت شغلی است.

عبدالله عرب‌نژاد افزود: تاکنون برای تعداد 583 نفر در فردوس فرصت شغلی ایجاد شده که 72 درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران فردوس خبر داد و تصریح کرد: این تعاونی باید با همکاری ادارات راه‌اندازی و نیم درصد جمعیت شهرستان نیز عضو آن باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس یادآور شد: سرمایه گذاری اولیه شرکت تعاونی توسعه و عمران فردوس باید 300 میلیون تومان باشد و با راه‌اندازی این تعاونی که می‌تواند در همه امور زیربنایی و پروژه‌های عمرانی شهرستان فعالیت کند، عواید خوبی نصیب شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/69007/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول