اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد:

کمک به فقرا، ازدواج و اشتغال جوانان اولویت پرداخت زکات است

امام جمعه اسدآباد گفت: بالاترین اولویت در هزینه کردن زکات جمع‌آوری شده در جامعه، کمک به فقرا، تأمین جهیزیه و اشتغال جوانان است.

کمک به فقرا، ازدواج و اشتغال جوانان اولویت پرداخت زکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد ظهر امروز در ستاد زکات شهرستان اسدآباد با اشاره به آیات و روایات در زمینه آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه، اظهار داشت: پرداخت زکات مورد تأکید اسلام است و باید یک مؤمن واقعی آن را مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب کسب روزی حلال می‌شود، افزود: البته آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه اسلامی به مراتب بیشتر است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اعزام 40 روحانی در ماه مبارک رمضان به روستاها برای تبلیغ آثار و برکات زکات، گفت: این امر با همکاری ادارات کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، دهیاران، بخشداری و دیگر ادارات شهرستان انجام و در راستای ترویج پرداخت زکات یک کار بزرگ فرهنگی محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: بالاترین اولویت در هزینه کردن زکات جمع‌آوری شده در جامعه، کمک به فقرا، تأمین جهیزیه و اشتغال جوانان است چرا که با رفع فقر، اشتغال و ازدواج جوانان ناهنجاری‌های جامعه نیز کاهش خواهد داشت.

حسینی‌مجد با بیان اینکه انجام کارهای عمرانی با زکات جمع‌آوری شده یکی از امور مورد توجه است، افزود: با توجه به اینکه مبلغان دین اسلام، احکام و دستورات دینی با مشکل رفت و آمد به روستاها مواجه هستند، باید با ساخت خانه‌های عالم در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی روستاهای شهرستان زکات خود را پرداخت نکردند و باید با اعزام مبلغان به این روستاها، آنها را برای جمع‌آوری زکات توجیه کنند.

امام جمعه اسدآباد احیا و گسترش زکات را وظیفه همه افراد جامعه‌ دانست و گفت: نماز و زکات دو مقوله مکمل یکدیگر هستند و نماز بدون زکات مورد قبول نیست و این امر باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/89008/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول