اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

اشتغالزایی مهم‌ترین دغدغه استاندار جدید کرمان باشد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ارشد استان کرمان با نگاه علاج‌جویانه مشکلات مردم را حل کنند و اشتغالزایی مهم‌ترین دغدغه استاندار باشد.

اشتغالزایی مهم‌ترین دغدغه استاندار جدید کرمان باشد

حسین آذین امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و اشتغال در استان کرمان بیشترین نگاه را می‌جوید و این معضل در سراسر استان وجود دارد و استاندار باید به صورت اصولی به این مهم بپردازد.

وی اذعان کرد: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه از طریق یک تیم کاری به طور مجزا پیگیری شود.

ستاد تسهیل پروژه‌های اقتصادی تشکیل شود

وی تصریح کرد: تشکیل ستاد تسهیل پروژه‌های اقتصادی می‌تواند، سرمایه‌گذار را جذب و با پرهیز از کاغذ بازی و دل‌سرد کردن سرمایه‌گذار و جلوگیری از رفتن آنها به استان‌های دیگر یک راهی برای اشتغالزایی به وجود آورد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث اشتغالزایی بزرگترین رسالت و وظیفه همه مسئولان اجرایی استان کرمان است که باید نسبت به آن توجه شود.

رفسنجان بیشترین حجم بیکاری در استان را دارد

وی اذعان کرد: با توجه به افزایش حجم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و به‌کارگیری اندکی در مس وعدم ایجاد پروژه اقتصادی بزرگ در سطح رفسنجان و انار و همچنین مشکلات کمبود آب و خشکسالی در بخش کشاورزی، رفسنجان بیشترین حجم بیکاری در سطح استان کرمان را دارد که نسبت به این امر باید توجه زیادی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار با ایجاد یک وفاق و همبستگی با انتخاب افراد توانمند و شایسته از همه جناح‌ها و پرهیز از سیاست‌بازی آرامش را به استان به ارمغان آورد.

آذین عنوان کرد: استاندار از استفاده از افراد ضعیف بپرهیزد تا بتوانیم با شایسته سالاری در راستای ایجاد اشتغال و رفع سایر مشکلات، استان را نجات دهیم.

نگاه علاج‌جویانه به مردم شود

وی خاطر نشان کرد: در بحث اقتصادی و معیشتی مردم باید به گونه‌ای حرکت کنیم که فشار زندگی مردم کم‌تر شود و تکریم مردم در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: نگاه مسئولان ارشد استان کرمان به مردم علاج‌جویانه باشد و راه علاج و راهکار برای رفع مشکلات مردم به وجود آید تا نشاط و امیدواری در آنها موجب دلگرمی و اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش شود.

وی خدمتگزاری به مردم را اصل کار مسئولان خواند و تصریح کرد: باید با هماهنگی تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها، مسئولان اجرایی، ائمه جمعه و جماعات برای خدمت به مردم گام برداریم.

انتقال آب راه نجات استان کرمان است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به مشکلات عمده استان کرمان اشاره و بیان کرد: باید سراغ طرح‌ها و پروژه‌های نوین به ویژه در بخش کشاورزی رفت و مدیریت منابع در مرحله اول باشد که قول سال گذشته در زمینه آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون هنوز محقق نشده و کشاورزی دچار مشکل است که از استاندار خواستار پیگیری در این زمینه هستیم.

وی تامین نهاده‌های کشاورزی، تامین آب و مدیریت منابع و انتقال آب حوزه به حوزه را برای استان کرمان مهم دانست و اذعان کرد: انتقال آب خلیج فارس باید با عزم و اراده جدی پیگیری شود تا استان نجات پیدا کند.

آذین ابراز داشت: با انتقال آب حوزه به حوزه، آبی که اکنون در بخش صنعت استفاده می‌شود آزاد و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین مهم سبب رفع مشکلات زیادی در زمینه کم‌آبی در بخش کشاورزی می‌شود.

گسترش معنویت در استان کرمان لازم است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسائل فرهنگی هم در استان نیاز به نگاه ویژه دارند و با توجه به مذهبی بودن مردم استان کرمان بسیاری از دغدغه‌های مردم باید رفع شود که مهمترین آن ماهواره است و استاندار در این زمینه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که آسیب‌های اجتماعی استان کرمان کم شود.

وی گفت: گسترش معنویت و تعمیق ارزش‌ها در دستور کار باشد و از تمام ظرفیت‌های معنوی در استان استفاده تا این مهم میسر شود.

تکلیف معادن استان کرمان مشخص شود

آذین بیان داشت: در شمال و جنوب استان کرمان معادنی داریم که هنوز تکلیف آنها مشخص نیست که اگر فعال شوند و به بخش خصوصی واگذار شوند، اشتغالزایی خوبی به دنبال دارد.

وی اذعان کرد: هر جای استان کرمان اشتغالزایی شود به نفع تمام استان است و استاندار با انتخاب افراد معتمد و مسئولیت دادن به آنها برای پیگیری مشکلات مناطق و اختصاص حوزه‌ای خاص به این افراد می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افرادی که انتخاب می‌شوند، می‌توانند با سرکشی‌های مرتب در حوزه خود پروژه‌ها و مشکلات موجود را گزارش تا برای رفع آنها اقدام شود.

انتهای پیام/80016/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول