اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک خبر داد

تحقق 76 درصدی ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک از تحقق 76 درصدی ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

تحقق 76 درصدی ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، وحید انتظاری صبح امروز در کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با استمرار روند ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک، تا پایان امسال 90 تا 100 درصد از ایجاد اشتغال در این شهرستان محقق می‌شود.

وی میزان تحقق اشتغال شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک را 42 درصد، صندوق مهر امام رضا (ع) را 43 درصد، شهرک‌های صنعتی را 75 درصد، اداره امور آب را 33 درصد، آبفای شهری را 27 درصد و اداره امور مالیاتی را 50 درصد  و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را 73 درصد ذکر کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک افزود: جهاد کشاورزی 69 درصد، کمیته امداد امام خمینی (ره) 191 درصد، اداره بهزیستی 52 درصد، فنی و حرفه‌ای 40 درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی 80 درصد، صنعت، معدن و تجارت 42 درصد، آبفای روستایی 25 درصد و دامپزشکی 50 درصد توانسته‌اند به ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک تحقق ببخشند.

انتظاری خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی شهرستان آبیک 10 درصد، اداره ورزش و جوانان چهار درصد، شرکت گاز 284 درصد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی 100 درصد به تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال تحقق بخشیده‌اند؛ این در حالی است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیکی تعهدی نداشته ولی یک مورد اشتغال ایجاد کرده است.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان آبیک 13 مورد و حمل و نقل و پایانه‌ها پنج مورد و شرکت توزیع برق یک مورد و بنیاد شهید و امور ایثارگران سه مورد تعهد ایجاد اشتغال داشته‌اند که تاکنون تحقق نیافته است.

ضرورت ساماندهی کارگران فصلی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ساماندهی کارگران فصلی شهر آبیک را ضروری دانست و افزود: مقرر شده است از سوی شهرداری مکانی برای ساماندهی کارگران فصلی در نظر گرفته شود که با تحقق این امر علاوه بر جلوگیری از تجمع کارگران از سطح شهر آبیک، کارفرمایان به سهولت نسبت به جذب کارگران اقدام می‌کنند.

انتظاری با اشاره به مکانی مناسب برای ایجاد بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات مشاغل خانگی در شهرستان آبیک ادامه داد: شهرداری آبیک مکانی برای این بازارچه اختصاص داده ولی مناسب نیست.

این مسئول وجود مکانی مناسب در مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی شهرستان آبیک را برای ایجاد بازارچه‌های محلی مناسب‌تر دانست و تصریح کرد: با ایجاد غرفه‌ای در این مجتمع‌ها به صورت استیجاری، محصولات مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و نیز هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فروش می‌رسد که با تحقق این امر، بستر لازم برای درآمدزایی فراهم می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک اذعان داشت: اعتبارسنجی اشتغال ایجاد شده در شهرستان آبیک در سامانه رصد انجام شده و از نظر راستی‌آزمایی جزو بهترین شهرستان‌های استان قزوین است که امیدواریم تا پایان امسال و با حمایت و همت مسئولان این امر استمرار داشته باشد.

انتظاری از ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز کار خبر داد و افزود: بسیاری از پیمانکاران دولتی اقدام به استفاده از اتباع خارجی کرده‌اند که به طور جدی باید از این موضوع خودداری کنند چراکه با کارفرمایان خاطی برخورد شده و جریمه می‌شوند.

وی از لغو امتیاز یک مؤسسه کاریابی در شهر آبیک به دلیل داشتن تخلفات از سوی کمیته ماده 9 استانی خبر داد و افزود: امتیاز این مؤسسه کاریابی به فرد دیگری واگذار شده است.

انتظاری از تأمین سرویس ایاب و ذهاب برای کارگران شهرک صنعتی کاسپین با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان آبیک، شهرک صنعتی کاسپین و شرکت تعاونی سواری کرایه ساوه پایانه آبیک خبر داد.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول