اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیوند بادام ریگان را از اقتصاد تک محصولی خارج می‌کند

پیوند بادام شیرین با بادام تلخ در مناطق کوهستانی ریگان موجب خارج‌شدن عشایر این مناطق از اقتصاد تک‌محصولی می‌شود که این کار نیاز به حمایت دولت دارد.

پیوند بادام ریگان را از اقتصاد تک محصولی خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، یکی از مناطق مستعد و خوش آب و هوای این شهرستان منطقه انار بالای بخش گنبکی شهرستان ریگان است که در این منطقه بادام‌های تلخ زیادی وجود دارد.

با توجه به اینکه عشایر این منطقه فقط دامپروری دارند، اما تعدادی از عشایر در اقدامی پیوند بادام شیرین را با بادام‌های تلخ انجام دادند که این طرح در این منطقه خوب جواب داده است و مردم این مناطق چشم‌انتظار حمایت دولت هستند.

منطقه انار بالا به دلیل آب و هوای مستعد زمینه مناسبی برای بادام شیرین دارد و اکنون در این مناطق درختان بادام‌های تلخ زیادی وجود دارد.

رونق پیوند بادام شیرین نیازمند کمک دولت

احمد گرگندی یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار فارس گفت: به دلیل آب و هوای خوب این منطقه پیوند بادام شیرین را با بادام‌های تلخ انجام دادیم که این امر با موفقیت انجام شد و برای پیوندهای زیاد نیاز به حمایت داریم.

حسین جرجندی افزود: با توجه به اینکه تعدادی بادام شیرین در این منطقه وجود دارد از دانه‌های این بادام‌ها استفاده کردیم و آن را به بادام‌های تلخ پیوند زدیم.

وی اضافه کرد: این طرح در این منطقه خوب جواب داده و همزمان با گل‌دهی بادام‌های تلخ پیوندهای بادام‌های شیرین نیز گل‌دهی دارند که امسال از این تعداد کم، محصولاتی را به دست آوردیم.

جرجندی خاطر نشان کرد: به دلیل مستعد بودن آب و هوای این منطقه این محصول در اینجا خوب جواب می‌دهد و برای ادامه این کار نیاز به حمایت مسئولان داریم.

خارج شدن عشایر منطقه از درآمد تک‌محصولی

فرماندار ریگان گفت: این طرح در منطقه نو محسوب می‌شود.

مجید اعتمادی افزود: با توجه به اینکه این طرح در مناطق کوهستانی ریگان جواب داده است با حمایت منابع طبیعی از مردم در مناطق در سطح وسیع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم با محیط این منطقه آشنا هستند با مشاوره یک طرح اقتصادی این طرح به عنوان پایلوت در این منطقه اجرایی شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

اعتمادی با توجه به اینکه ساکنان این منطقه فقط دامپروری انجام می‌دهند، افزود: برای خارج شدن از اقتصاد تک‌محصولی این طرح در منطقه اجرا می‌شود که تاثیر مثبتی بر اقتصاد ریگان خواهد گذاشت.

انتهای پیام/80014/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول