اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کلیبر:

تعیین نرخ‌های مناسب خرید تضمینی محصولات کشاورزی انگیزه کشاورزان را بالا برد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر گفت: تعیین نرخ‌های مناسب برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع آنها توانسته است انگیزه کشاورزان و تولیدکنندگان را برای برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید در فصل پیش ‌رو بالا ببرد.

تعیین نرخ‌های مناسب خرید تضمینی محصولات کشاورزی انگیزه کشاورزان را بالا برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، محمدتقی جعفری ظهر امروز در جمع باغداران شهرستان کلیبر اظهار کرد: وضعیت اقلیمی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در مقدار تولید محصولات کشاورزی بوده و در این پارامترهای اقلیمی، بارندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر مقدار تولید محصول است.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در سطح شهرستان گفت: از اول فروردین تا آخر آبان سال‌جاری بیشترین بارندگی در استان مربوط به شهرستان کلیبر به مقدار 311.8 میلیمتر بوده و این امر نویدبخش سال زراعی پرمحصولی در منطقه خواهد بود.

جعفری افزود: در فصل زراعی گذشته شاهد کاهش بارندگی در این منطقه بودیم ولی در سال‌جاری خوشبختانه میزان بارش‌ها به نحو مطلوبی از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر اضافه کرد: پایاب سد ارسباران در شکوفایی اقتصاد و کشاورزی منطقه بخش کلیبر نقش مهمی ایفا کرده و تلاش بر این است از این اراضی به نحو مطلوب در توسعه کشت ذرت علوفه‌ای استفاده شده تا بخش بزرگی از نیاز احشام منطقه از این طریق برطرف شود.

جعفری تصریح کرد: تعیین نرخ‌های مناسب برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع آنها توانسته است انگیزه کشاورزان و تولیدکنندگان را برای برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید در فصل پیش ‌رو بالا ببرد.

وی گفت: امید می‌رود در فصل برداشت آتی تاثیر این تصمیم ارزشمند در کمیت محصول تولیدی بهره‌برداران چشمگیرتر باشد.

جعفری بر افزایش میزان بیمه محصولات زراعی تاکید کرد و افزود: امید است سطح پیش‌بینی شده بیمه برای کشت پاییزه با تلاش‌های همه کارکنان مدیریت محقق شود.

انتهای پیام/60001/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول