اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان:

کشاورزی سنتی اصفهان در حال نابودی است

رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان با بیان اینکه کشاورزی سنتی در حال نابودی است، اضافه کرد: کشاورزی سنتی در استان اصفهان بسیار کم شده و یا در حال نابودی است

کشاورزی سنتی اصفهان در حال نابودی است

هوشنگ صیرفیان‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کمبود آب در استان اصفهان اظهار کرد: چند سالی است وضعیت کشاورزی در استان اصفهان مساعد نیست.

وی ادامه داد: اگر وضعیت همین‌گونه ادامه یابد احتمال خشکی باغات اصفهان هم وجود دارد.

رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان افزود: وضعیت به گونه‌ای است که می‌توان گفت حتی قطره‌ای آب در دسترس نیست.

وی تاکید کرد: وضعیت منابع آبی اصفهان بسیار بحرانی است و به همین دلیل کشاورزی استان نیز ضربه‌های زیادی از این ماجرا خورد.

*کشاورزی سنتی در حال نابودی است

صیرفیان‌پور با بیان اینکه کشاورزی سنتی در حال نابودی است، اضافه کرد: کشاورزی سنتی در استان اصفهان بسیار کم شده و یا در حال نابودی است.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه در حال حاضر دیگر چاه‌های معمولی که با پمپ‌های معمولی استفاده می‌شدند استفاده نمی‌شوند، و برای استخراج آب چاه‌هایی به عمق 200 متر حفر می‌کنند و به طور کلی شرایط در حال تغییر است.

رئیس اتحادیه ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان گفت: کشاورزی در تمامی استان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و کم‌کم کشاورزی سنتی در حال نابودی است.

وی یادآور شد: متاسفانه همکاری خاصی با کشاورزان نشده و آنها باید با خشکسالی به مقابله بپردازند بدون اینکه حمایت خاصی از طرف دولت از آنها انجام گیرد.

صیرفیان‌پور ادامه داد: نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی فعالیت زیادی در زمینه تامین آب برای کشاورزان داشته‌اند که امیدواریم این تلاش‌ها به جایی برسد و آب اصفهان به میزان کافی فراهم گردد.

انتهای پیام/63015/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول