اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نکا خبر داد

توقف 8 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در نکا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا از توقف هشت مورد عملیات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان از ماه گذشته تاکنون خبر داد.

توقف 8 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا از توقف هشت مورد عملیات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان از ماه گذشته تاکنون خبر داد و اظهار داشت: این ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای چاله‌پل،اسکاردین،گل‌خیل،تازه‌آباد، بهزادکلا،چمان،آلوکنده و اومال این شهرستان بوده است که از ادامه ساخت‌وساز جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا چهار مورد افرادی که اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرده بودند پس از جلوگیری و برخورد امور اراضی،اقدام به اخذ مجوز قانونی از سوی نهادهای مربوطه کردند.

سلیمی افزود: در سال‌جاری بیش از 50 مورد مورد عملیات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در نکا متوقف شد.

مدیر جهادکشاورزی نکا ادامه داد: با هرگونه ساخت‌وساز و یا تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی برخورد قاطع قضایی و تخریب صورت می‌گیرد.

سلیمی افزود: متقاضیان تغییر کاربری می‌توانند برای پیشگیری قبل از اقدام به هر کاری درخواست خود را به اداره کشاورزی ارائه تا پس از مطرح شدن در کمیسیون برحسب قوانین تصمیم نهایی گرفته شود.

سلیمی در ادامه گفت: کشاورزان برای هرگونه تغییر کاربری اراضی خود باید براساس قانون عمل کرده و هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری براساس قانون تخریب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به کشت مجدد برنج (رتون) در نکا یادآور شد: سطح پرورش رتون این شهرستان در سال‌جاری بالغ بر 650 هکتار است که مساحت مزارع تولید شالی به روش رتون در این شهرستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

سلیمی با اشاره به آموزش‌های مختلف به بهره‌برداران و شالیکاران افزود: در راستای سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی استان مبنی بر اهمیت توسعه پرورش رتون،در سال‌جاری با برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های ترویجی و آموزشی،برنج‌کاران این شهرستان را به پرورش رتون در دستور کار ما بوده است.

وی گفت: روستاهای اطرب و خورشید به عنوان پایلوت پرورش رتون انتخاب شدند که با بازدیدهای میدانی مناسبی از چگونگی کاشت،داشت و برداشت انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی نکا میانگین برداشت شلتوک از هر هکتار شالیزار به روش رتون را در این شهرستان یک‌هزار و 650 کیلوگرم و متوسط عملکرد کشت مجدد را 2 هزار و 900 کیلوگرم عنوان کرد.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول