اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان:

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاحات بیشتری است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاحات بیشتری است.

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاحات بیشتری است

احد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: قانون نظام مهندسی ساختمان طی روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی مورد بحث بوده و برای اصلاح برخی مواد از این قانون در کمسیون عمران و صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به لزوم اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: قانون نظام مهندسی ساختمان نیاز به اصلاحات بیشتری برای تکامل دارد و اصلاحات فعلی در این قانون کافی به نظر نمی‌رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه اصلاحات در مجلس شورای اسلامی اصلاحات کلی قانون بوده، یادآور شد: عدم اجرای مناسب ماده 40 در قانون نظام مهندسی مناسب نیست. باید نسبت به برخوردهای جدی با تخلفات در این قانون تاکید شود. این ماده باید الزاما اصلاح شود.

این مسئول با طرح سوالی که اگر کسی قانون را اجرا نکند باید چطور با او برخورد کرد، خاطرنشان کرد: در قانون باید نسبت به برخوردهای شفاف و روشن برای برخورد با تخلفات تاکید شود که در اصلاحات اخیر به این موضوع مهم توجهی نشده است.

محمدی به دیگر مواردی که نیاز به شفاف‌سازی و اصلاح داشت اشاره کرد و گفت: رابطه بین اداره کل راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی باید در اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان مورد تاکید قرار می‌گرفت که متاسفانه مورد توجه نبوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان همچنین روابط کاری اصناف مختلف فعال در ساختمان با سازمان نظام مهندسی را یادآور شد و تاکید کرد: در این بخش نیز فعالیتی صورت نگرفته و یکی از ضعف‌های موجود محسوب می‌شود. رابطه سازمان نظام مهندسی با فعالین بخش ساختمان باید فعال و پر رنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه اگر در اصلاحات قانون نظام مهندسی به این موارد توجه می‌شد بسیار خوب بود، ابراز داشت: اگر این موارد دیده می‌شد موجب افزایش نقاط قوت و کاهش مشکلات موجود در قانون نظام مهندسی ساختمان می‌شد.

این مسئول با مثبت ارزیابی کردن اصلاحات برخی از مواد قانون نظام مهندسی ساختمان، عنوان کرد: اصلاح این مواد مثبت است هرچند که به برخی مسائل توجهی نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان همچنین به فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در زنجان اشاره کرد و متذکر شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در مدیریت فعلی نسبت به ساخت و سازهای کیفی در سطح استان اهتمام جدی دارد.

وی کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای مسکن در استان را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با فعالیت دو واحد نظارت  و واحد نظارت عالیه همه ساخت و سازهای استان را با دقت رصد می‌کند.

انتهای پیام/73007/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول