اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته نیروی دریایی

همایش «زندگی موفق» در جزیره خارگ برگزار شد

همایش «زندگی موفق» در جزیره خارگ برگزار شد.

همایش «زندگی موفق» در جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، سعید عزیزی عصر امروز در این همایش با تبریک سالروز حماسه‌آفرینی دریادلان ارتش، به بیان خصوصیات زندگی موفق از دیدگاه علم روانشناسی پرداخت و اظهار داشت: می‌توان قدرت مثبت و منفی کلام را به وضوح در زندگی مشاهده کرد و تکرار یک مبحث، اثر تلقینی آن را افزایش می‌دهد؛ کما اینکه در علم روانشناسی کلماتی که زیاد تکرار می‌شوند را کلمات تأکیدی و علمای علم فقه آن را ذکر نامیده‌اند و اینکه ذکر اثر می‌کند و کلام معجزه، قابل شهود است.

وی با بیان اینکه ذهن مرد منطق‌گرا و ذهن زن احساس‌گرا است، افزود: یک مرد بعد از خروج از یک مبحث مکانی، 40 تا 60 دقیقه بعد آن را فراموش می‌کند، ولی یک زن هفت روز تا هفت ماه طول می‌کشد تا آن را فراموش کند و همین موضوع کافی است تا ما خود را به کنترل بیان وادار سازیم.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم روانشناسی تصریح کرد: مهم‌ترین خصوصیت پس از کنترل بیان، کنترل رفتار است. کنترل بیان و کنترل رفتار کم کم ذهن انسان را تکامل خواهد داد و اگر بیان و رفتار مثبت باشد، ذهن نیز به کارهای مثبت عادت خواهد کرد.

عزیزی با تأکید بر تغییر و کنترل رفتار خود، عنوان داشت: برای رسیدن به هدف همیشه باید از خود شروع کرد، نباید منتظر تغییر دیگران نشست و تا زمانی که خود را تغییر ندهیم، هیچکس و هیچ چیز را، نه جامعه نه جهان را نمی‌توان تغییر داد.

وی تصریح کرد: موارد مذکور به تنهایی برای رسیدن به تعالی و یک زندگی موفق کارآمد هستند اما کافی نیستند و لذا این باور باید باشد که دید، ذهن را نسبت به زندگی عوض می‌کند و باید دانست و باور داشت که مشکلات راهی برای متعالی‌تر شدن شما هستند.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم روانشناسی در پایان اذعان داشت: ذهن از باورها شکل می‌گیرد و باورها زندگی را می‌سازند. ما در مشکلات تنها نیستیم و خداوند همه جا و همه وقت با ماست همانطور که قرآن می‌فرماید «و نَحنُ اَقرَبُ علیهِ حَبل الوَرید»، خداوند از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است و خداوند شاهد ما در همه حال خواهد بود و در همه حال، چه در هنگام آسایش چه در هنگام سختی به ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول