اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم یادواره شهدا مطرح شد

گلایه امام جمعه خارگ از صدا و سیمای بوشهر

امام جمعه خارگ با گلایه از صدا و سیمای بوشهر گفت: صدا و سیمای بوشهر تاکنون یک گزارش کوتاه از شهیدان خارگ تهیه نکرده و حتی یک زمان کوتاه برای پخش در مورد آنان اختصاص داده نشده است.

گلایه امام جمعه خارگ از صدا و سیمای بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی امشب در نشست یادواره شهدای این جزیره گفت: جزیره خارگ به عنوان یک نقطه استراتژیک، نقش بسزایی در پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس داشت و با وجود اینکه خود یک منطقه جنگی محسوب می‌شد، اما نیروهایی را هم برای دفاع از دیگر نقاط کشور اعزام می‌کرد.

وی افزود: متاسفانه با وجود تمام از خودگذشتگی‌هایی که شهیدان این جزیره انجام دادند، عده‌ای نمی‌خواهند رشادت‌های این شهدا، کارهای بزرگی که انجام دادند و نام آنان به جایی برسد و با وجود تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، عده‌ای به دنبال ایجاد موانع و کارشکنی در این کار هستند.

امام جمعه خارگ اذعان داشت: ما بارها عده‌ای را برای ثبت این رشادت‌ها و خاطرات شهیدان به اینجا آوردیم اما هر بار برخی قسمت‌ها یا حذف شد و یا اینکه از پخش آن ممانعت به عمل آمد و متاسفانه صدا و سیمای بوشهر نیز با وجود تمام مکاتبات و پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم، تاکنون یک گزارش کوتاه از شهیدان خارگ تهیه نکرده و حتی یک زمان کوتاه برای پخش در مورد آنان اختصاص داده نشده است.

وی تصریح کرد: البته برخی کوتاهی‌ها نیز از خود ماست که وصیت‌نامه‌های شهیدان را مرور نمی‌کنیم و خود را ملزم به عمل به این وصیت‌نامه‌ها نکرده‌ایم.

کمالی عنوان داشت: اجرای این برنامه‌ها و گفتن از شهیدان و زنده نگه‌داشتن نام آن‌ها خوب است، اما باید عمل به وصیت آنان و ادامه راه آنان را نیز سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اطاعت از ولایت فقیه افزود: شهیدان اگر به این درجه رسیدند، اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه را در دستور کار خود قرار دادند و ما نیز اگر می‌خواهیم به این درجه برسیم، باید ولایت‌پذیری را در خود نهادینه کنیم.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم راه شهیدان را ادامه بدهیم، اگر مسئولیتی و پستی داریم باید به خوبی و برای رضای خدا آن را انجام دهیم و این فقط مختص افرادی که پست و مقام دارند نیست، که وظیفه همه ماست. ما نیز مسئولیت داریم و در قبال اینکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، وظایف خود را به خوبی انجام دهیم، از ولایت فقیه اطاعت‌پذیری داشته باشیم و همه و همه مسئول هستیم و باید زمانی پاسخگوی مسئولیت‌های خود باشیم.

انتهای پیام/66006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول