اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج

مسابقات قرآنی بسیجیان در خارگ برگزار شد

به مناسبت هفته بسیج، مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، روخوانی و ترتیل در خارگ برگزار شد.

مسابقات قرآنی بسیجیان در خارگ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حجت‌الاسلام محمد پرندوار، مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله خارگ، امشب در افتتاحیه مسابقات قرآنی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اهداف حلقه‌های صالحین ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در بین مردم و پیاده‌سازی نکات این کتاب الهی در سطح زندگی مردم به ویژه بسیجیان بوده است.

وی افزود: در کشور اسلامی ایران که به عنوان پرچم‌دار اسلام در جهان مطرح است، بنا به فرموده مقام معظم رهبری حداقل باید 10 میلیون حافظ قرآنی داشته باشیم و این نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله خارگ تصریح کرد: همانگونه که بسیج در تمامی زمینه‌ها همیشه پیش قدم بوده است، لذا وظیفه ما بسیجیان است که در این زمینه نیز شتاب‌دهنده و فراگیرکننده آن باشیم تا انشاالله به آن نقطه مطلوبی که مقام معظم رهبری مدّنظرشان هست و برازنده جمهوری اسلامی ایران است دست یابیم.

وی با اشاره به نقش قاریان قرآن در جذب انسان‌ها به سوی اسلام عنوان داشت: وظیفه ماست تا با تربیت قاریانی در سطح بین‌المللی، بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم و با صوتی زیبا و دلنشین، مردم را به سوی کلام حق جذب کنیم.

پرندوار خاطرنشان کرد: برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری مسابقات این چنینی، قطعاً زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در بین جوانان خواهد شد و انشاالله روزی را شاهد باشیم که تمامی افراد جامعه اسلامی ایران، هر کدام یک قاری موفق باشند و در هر خانه‌ای نور قرآن، به واسطه تلاوت آن در خانه‌ها تابیده شود و این برای ما که داعیه مسلمانی داریم یک امر واجب است.

وی با اشاره به نقش حلقه‌های صالحین در فراگیر کردن فرهنگ قرآن‌خوانی افزود: تلاوت یک صفحه توسط هر فرد، در هر جلسه از تشکیل حلقه‌های صالحین، کمک شایانی به این امر خواهد کرد که خوشبختانه این مهم در حال حاضر در خارگ در حال اجراست و امیدواریم این به عنوان یک سنت در محافل برای همیشه پایدار شود.

وی با بیان برنامه‌های بسیج سپاه ثارالله خارگ در این راستا گفت: ساماندهی یک حلقه صالحین قرآنی در هر پایگاه، راه‌اندازی مهد کودک قرآنی حضرت رقیه (س)، راه‌اندازی دارالقرآن حضرت رقیه (س) ویژه خواهران، راه‌اندازی یک دارالقرآن ویژه برادران، برگزاری دوره تربیت مربی حلقه‌های صالحین، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی و برگزاری محافل انس با قرآن با دعوت از قاریان برتر استانی و کشوری، از جمله برنامه‌هایی بوده است که ما در این راستا به اجرا در آورده‌ایم.

در پایان این محفل انس با قرآن، نفرات برتر انتخاب و با اهدای لوح تقدیر و جوایز، از آنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول