اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادمان 28 شهید کارمند بافق مطرح شد

وجود روحیه شهادت‌طلبی بین نسل جوان، درسی از شهدا و امام راحل

مسئول واحد فرهنگی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق گفت: روحیه شهادت‌طلبی که امروز در میان نسل جوان وجود دارد، درسی است که از شهدا و امام راحل به یادگار مانده است.

وجود روحیه شهادت‌طلبی بین نسل جوان، درسی از شهدا و امام راحل

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام محمدعلی کارگران، ظهر امروز در یادواره 28 شهید کارمند شهرستان بافق، اظهار داشت: شهادت، لطف و عزتی است که خداوند متعال به بندگان خود عطا کرده است و هیچ موجودی نمی‌تواند آن را منفور گرداند و این قدرت در ید خداوند تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به اینکه انبیا الهی برای رشد جامعه بشری مبعوث شده‌اند و مکتب آنان مکتب رشد و بالندگی است، اظهار داشت: صفات انبیا الهی در برگیرنده فرهنگ ایثار و شهادت است و مقام والای شهیدان نعمت این صفات است.

کارگران، مقام شهدا را برگرفته از مقام معصومین (ع) خواند و گفت: شهدا همانند معصومین (ع)، زمانی که اصل دین و قرآن به خطر می‌افتد، از جانب درگاه الهی انتخاب شده و تا پای نثار جان خود پیش می‌روند و تمام هستی خود را وقف اسلام می‌کنند و نور شهدا مشعل هدایت بشریت و زندگی تاریخ می‌شود.

وی، شهید و شهادت را صراط المستقیم دانست و بیان کرد: چون زندگی شهید در راه انفاق و ایثار است و هنگام شهادت به برترین مقام رسیده است و بعد از شهادت نیز هدایت کننده است، راه او صراط‌المستقیم است.

کارگران، شفاعت شهدا را یکی دیگر از نعمت‌های صفات انبیا الهی خواند و گفت: شهادت است که باعث شفاعت می‌شود که فقط شهدا و معصومین از این امتیاز برخوردار هستند.

مسئول واحد فرهنگی امامزاده عبدالله (ع) بافق بیان کرد: خدا برترین نیکی‌ها و برترین رزق‌ها را فقط از راه شهادت نصیب بندگان خود می‌کند و شهدا علاوه بر اینکه کشته نیستند بلکه زنده‌اند، نزد خدای خود روزی دارند و در مقام نظاره وجه الهی هستند.

وی بر برپایی یادمان‌های شهدا و تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جوان‌ها و بسیجیان امروز تاکید کرد و آن را از آثار قیام امام (ره) و شهیدان دانست و افزود: راه شهادت بسته نیست و زمان نیز ندارد چرا که خداوند وعده پیروزی به مسلمانان جهان را داده است.

کارگران، انقلاب‌های جهان اسلام را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امام خمینی (ره) فرمود انقلاب ما صادر می‌شود و امروز شاهد این آرمان بزرگ هستیم و پیروزی انقلاب‌های جهان را خواستاریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق نیز در این مراسم، ولایت‌مداری را مهم‌ترین شاخص شهدا بیان کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تنها به برگزاری یادمان نیست، بلکه باید منطق و روش شهدای والامقام را نیز فرا بگیریم تا مورد رضایت آنها واقع شویم.

به گزارش فارس، نخستین یادمان 28 شهید کارمند بافق به همت حوزه بسیج شهید سید مصطفی خمینی شهرستان بافق و با حضور امام جمعه، معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر یزد، مسئولان و جمعی از مردم شهیدپرور بافق در صحن آستان امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول