اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سقز مطرح کرد

ترویج روحیه شهادت‌طلبی راه مقابله با هجمه‌های دشمنان

امام جمعه سقز گفت: ترویج روحیه شهادت‌طلبی راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

ترویج روحیه شهادت‌طلبی راه مقابله با هجمه‌های دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، ماموستا عبدالرحمان حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان سقز که با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان در سقز برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار و عظمت امروز ملت ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی با وجود توطئه‌های دشمنان از برکات خون پاک شهدای این مرزو بوم است.

وی به جایگاه شهدا از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن در مورد شهدا تعابیر نویدبخشی دارد که در آیات مختلف به آن اشاره شده است.

به گفته امام جمعه سقز، این تعابیر الهی شامل حال تمام کسانی می‌شود که در راه خدا با نیت پاک به جامعه خدمت می‌کنند، می‌شود.

ماموستا حسین‌زاده افزود: جایگاه شهادت تا به آن جایی است که خداوند حتی کسانی که آرزوی شهادت را در دل می‌پروراند را مورد توجه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این تعابیر الهی شامل تمام کسانی می‌شود که در راه خدا و با هدف هدایت و کمک به اسلام و مسلمانان بدون هیچ چشمداشتی گام بر می‌دارند.

امام جمعه سقز با بیان اینکه علما و دانشمندان که در راستای هدایت مردم گام بر می‌دارند برای همیشه زنده هستند، گفت: آوازه و شهرت انسان تنها چیزی است که برای همیشه او را زنده نگه می‌دارد.

وی افزود: انسان‌هایی که منشا برکتی برای جامعه داشته باشند هر چند بعد از مرگ به ظاهر از میان مردم می‌روند، اما منشأ و برکات آنان بعد از مرگشان انسا‌ن‌ها را بهره‌مند می‌کند.

ماموستا حسین‌زاده در ادامه از روحانیون به عنوان پرچمداران حقیقی هدایت انسان‌ها نام برد و گفت: تاثیرات قابل توجه حضور روحانیون در حرکات و قیام‌های بزرگ در طول تاریخ کاملاً محسوس است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیون در پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: روحانیون در کنار هدایت و روشنگری مردم با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل موجب دلگرمی رزمندگان شدند.

امام جمعه سقز در ادامه رسیدگی بیش از پیش به جامعه روحانیون به‌ویژه ارائه آموزش‌های دینی را ضروری دانست و گفت: تقویت مدارس علوم دینی و در اختیار نهادن امکانات لازم در راستای به‌روزآوری توانایی‌های علمی روحانیون امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا حسین‌زاده افزود: با توجه به نقش و رسالت جامعه روحانیون در روشنگری جامعه تلاش در راستای توانمندسازی علمای دینی از نظر تخصص و معلومات دینی نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.

وی به تلاش‌های دشمن در راستای ایجاد تفرقه و شکاف در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمن با سوءاستفاده از تمام امکانات و تجهیزات به دنبال ایجاد شکاف در بین مسلمانان است.

امام جمعه سقز نقش روحانیون در جلوگیری از تحقق اهداف شوم دشمنان را یادآور شد و گفت: روحانیون برای تاثیرگذاری در این زمینه نیازمند مجهز بودن به علم روز هستند.

ماموستا حسین‌زاده در پایان از شهدای روحانی به عنوان بهترین الگو برای جامعه روحانیون نام برد و گفت: حرکت در مسیر شهدا و تلاش در راستای ترویج اهداف آنان بهترین سلاح برای مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

انتهای پیام/79010/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول