اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فرهنگ شهادت‎طلبی ‌استراتژی ایران است‌/تبعیت از ولایت فقیه پیروزی ایران را رقم زد

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ایران با تکیه بر فرهنگ مقاومت جلوی ابرقدرت‎ها ایستاده است، گفت: استراتژی انقلاب اسلامی در مسیر نهضت امام حسین (ع) است که نه ظلم می‎کند و نه زیر بار ظلم می‎رود.

فرهنگ شهادت‎طلبی ‌استراتژی ایران است‌/تبعیت از ولایت فقیه پیروزی ایران را رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر سرتیپ محمدحسن نامی ‌امشب در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: تلاش دشمن از همان ابتدا شکست انقلاب نوپای ایران بود ولی فرهنگ مقاومت و پایداری نظام اسلامی توانست در برابر همه استکبارگران بایستد.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های اسلامی تنها به نیروهای مسلح اختصاص ندارد، تصریح کرد: این بنیاد متعلق به مردم و مسئولان کشور نیز است لذا تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت‎های مردمی در بنیاد استفاده کنیم چراکه مردم پیروز واقعی دفاع مقدس بودند.

امام حسین (ع) قانون آزادی را نوشت و با خون 72 تن امضا کرد

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس به فرموده امام راحل تکرار واقعه عاشورا بود، افزود: واقعه عاشورا گرچه در یک نیمروز اتفاق افتاد اما سالار شهیدان قانون آزادی را نوشت و با خون 72 تن امضا کرد.

نامی با بیان اینکه اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا باقی می‎ماند، خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت‎طلبی و مقاومت که جزو استراتژی ایران از ابتدای پیدایش انقلاب تاکنون بوده و برگرفته از عاشورا به عنوان دومین واقعه ژئواستراتژیک مطرح شده است.

وی تاکید کرد: آنچه سبب شد ایران بر دشمن پیروز شود به خاطر پیروی مردم و نیروهای مسلح از مقام ولایت فقیه بود.

دفاع مقدس باید 800 سال تاریخ را تغذیه کند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی هرجنگی که در کشور ما انجام گرفت مقداری از خاک کشور به وسیله دشمنان اشغال شد چنانکه 3 میلیون و 320 هزار کیلومتر از خاک کشور ما کم شد اما برای نخستین بار افتخاری توسط رزمندگان اسلام و مردم قهرمان در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت که حتی ذره ای از خاک کشور کم نشد که این مهم انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد.

نامی با بیان اینکه ظرفیت ایران در چهار عنصر مهم و اساسی نهفته شده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی، ولایت، دفاع مقدس و شهدا جزو چهار عنصری هستند که در برهه‎های مختلف اقدار ایران را سبب شدند لذا مقام شهدا آنقدر بالاست که باید به درستی این ظرفیت معنوی در جامعه نشر و ترویج پیدا کند.

وی گفت: اگر عاشورا در یک نصف روز اتفاق افتاد و توانست تاریخ را یک‎هزارو 300 سال تغذیه کند بنابراین دفاع مقدس که هشت سال به طول انجامید باید 800 سال تاریخ ما را تغذیه کند و این ظرفیت وجود دارد.

انتهای پیام/83001/ش‌30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول