اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس:

فرهنگ عاشورایی، ولایت فقیه و روحیه شهادت‌طلبی مولفه‌های قدرت نرم ایران هستند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه با اشاره به لزوم مقابله با جنگ نرم دشمنان و شناخت قدرت نرم، فرهنگ عاشورایی و انتظار، ولایت فقیه، روحیه شهادت‌طلبی و قدرت علمی را از مولفه‌های قدرت نرم ایران ذکر کرد.

فرهنگ عاشورایی، ولایت فقیه و روحیه شهادت‌طلبی مولفه‌های قدرت نرم ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان پیش از ظهر امروز در همایش توانمندسازی معلمین شهرستان سنندج با عنوان هادیان بصیر که با حضور 600 نفر از معلمان در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد، نظر گروه‌های روشنفکر به مسئله دین و زندگی را بیان کرد و اظهار داشت: گروهی از روشنفکرها مانند سوسیالیست‌ها اصلاً دین را قبول ندارند، عده‌ای دین را قبول دارند ولی اعتقاد دارند که نباید آن را وارد زندگی کرد و گروه سوم دین را ایدئولوژیک می‌دانند.

به گفته مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس، گروه سوم روشنفکرها دین را عامل پیش‌برندگی می‌دانند و معتقد هستند که دین راکد نیست و باید از آن برای پیشرفت و رسیدن به هدف استفاده کرد.

وی دین اسلام ناب را یکی از مولفه‌های قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: می‌توان براساس الزامات آن بسیاری از ترفندها و مولفه‌های جنگ نرم دشمن را ناکام کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه با اشاره به لزوم مقابله با جنگ نرم دشمنان و شناخت قدرت نرم، فرهنگ عاشورایی و انتظار، ولایت فقیه، روحیه شهادت‌طلبی و قدرت علمی و فناوری را از مولفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

حیدریان خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای که مباحث ضدفرهنگی را در راستای سست کردن خانواده‌ها از درون دنبال می‌کنند یکی از عوامل جنگ نرم هستند که دشمن به خوبی از آنها استفاده می‌کند.

وی افزود: تمامی برنامه‌های این شبکه‌ها خلاف شرع و مقدسات دین اسلام است و به گونه‌ای می‌خواهند آن را به خانواده‌ها و به ویژه نسل جوان القا کنند که کمترین مواردی متوجه خود آنها نباشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: آنها با برانگیختن احساسات، اقناع‌سازی و بهره‌گیری از روش‌های جذب برنامه‌های خود در رسیدن به هدف را دنبال می‌کنند.

وی گفت: دشمنان برای رسیدن به هدف‌های پنهانی خود در این جنگ از تمامی ابزارها و بسترهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استفاده می‌کنند و در دو عرصه حکومتی و مردمی، جامعه ما را مورد هدف قرار داده‌اند.

حیدریان افزود: در جنگ نرم عموم مردم مورد هجمه قرار می‌گیرند و در این جنگ مذهب، سن و جنسیت و همچنین مرز جغرافیایی معنایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در جنگ نرم به دنبال مشروعیت‌زدایی و تضعیف قدرت نرم، ایجاد تردید در ارزش‌ها و اعتقادات دینی و حاشیه‌سازی در درون نظام را برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: مذهب شیعه و سنی برای دشمنان در این جنگ تفاوتی ندارد و آنها با روش‌های گوناگون نه تنها مذاهب شیعه و سنی را به جان هم می‌اندازند بلکه در داخل مذهب تسنن و تشیع نیز اختلاف‌افکنی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد فرقه‌های جدید و ضاله با عنوان سلفی و وهابیت و بهائیت سعی در خدشه‌ وارد کردن به مذاهب شیعه و سنی هستند و از این طریق می‌خواهند دین را به گونه‌ای جلوه دهند که جز خشونت، سرکوب و کشتن انسان‌ها چیز دیگری ندارد.

حیدریان در پایان سخنان خود حفظ انسجام و وحدت ملی و اسلامی را راهی موثر برای بی‌اثر کردن توطئه دشمنان در راستای اسلام‌هراسی آنان دانست و گفت: شناخت کافی از دین اسلام و انتقال صحیح ارزش‌های دینی و دستورات آن به جامعه مانع از اثرگذاری برنامه‌های ضددینی دشمنان اسلام خواهد شد.

انتهای پیام/79001/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول