اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه دشتی:

روحیه ایثار و شهادت‌طلبی از ویژگی‌های بسیج است

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دشتی گفت: یکی از ویژگی‌های تشکل بسیج داشتن روحیه ایثار، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی است.

روحیه ایثار و شهادت‌طلبی از ویژگی‌های بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، غلامعباس احمدی صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در 34 سال گذشته نقش مهمی در عرصه‌های مختلف در کشور داشته است و این خدمات بر کسی پوشیده نیست.

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان دشتی گفت: هفته بزرگداشت بسیج صرفاً گرامیداشت یک مناسبت و یا یک عنوان نیست بلکه فرصتی است برای مرور آنچه که بر ما گذشته است اینکه کجا بوده‌ایم و اکنون در کجا قرار داریم.

وی ادامه داد: هفته بسیج بهانه‌ای است برای بررسی ابعاد مختلف یک تشکل الهی که به تعبیر حضرت امام (ره) بسیج شجره طیبه و فرصت مغتنمی برای بازخوانی تاریخی این لشکر مخلص خدا است.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های تشکل بسیج داشتن روحیه ایثار، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی است، ویژگی که ریشه در باورها و اعتقادات ما دارد و برگرفته از دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی ماست.

وی با اشاره به اینکه چه زبیاست که این خصوصیات را از زبان خود شهدا در هفته بزرگداشت بسیج مرور کنیم، گفت: شهید دانش‌آموز غلامرضا ملکشاهی در وصیت‌نامه خویش می‌فرمایند جبهه دانشگاهی است که کتابش قرآن، معلمش امام، قلمش گلوله، مرکبش خون، دفترش سینه رزمندگان و مکتبش شهادت است.

احمدی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید دانش‌آموز یادآور شد: دانش‌آموز شهید فرهاد فرهادی می‌فرمایند الهی این بدن ملک تو است، انشاالله ابد توست، با آن هر چه می‌خواهی معامله کن اگر می‌خواهی آن را بسوزانی بسوزان، اگر می‌خواهی آن را تکه تکه کنی چنین کن، اگر می‌خواهی آن را بی‌سر کنی بی‌سر کن، اگر می‌خواهی این پیکر را مانند مولایم ابا عبدالله لگدمال ستوران کنی چنین کن و...

احمدی با بیان اینکه شهدا سرمایه انقلابند، گفت: امروز همه ما در کنار قبور مطهر شهدا با شهدا و امام شهدا عهد و پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از پای نخواهیم نشست و راه آنان را با تمام قوا ادامه خواهیم داد.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع)، مسئول شجره طیبه صالحین، بخشدار مرکزی، سرپرست جهاد کشاورزی، رئیس بنیاد شهید و جمعی از پاسداران و بسیجیان و خانوده معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/66001/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول