اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بافت:

عرضه 3 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت گفت: بیش از 3 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب و علوم قرآنی شهرستان بافت عرضه می‌شود.

عرضه 3 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بافت

علی سیف‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: بیش از 3 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب و علوم قرآنی شهرستان بافت عرضه می‌شود.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه فرهنگی است و ما اعتقاد داریم هر اقدامی که موجبات ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی را فراهم آورد  بی‌شک سبب بالندگی و گسترش سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: ما باید با ایجاد زمینه‌های لازم امکان مطالعه بیشتر مردم و همچنین تشویق آنها به کتابخوانی را فراهم کنیم تا از این رهگذر به شاخص‌های مورد نظر علمی و فرهنگی در جامعه دست یابیم.

سیف‌الدینی از ایجاد غرفه‌های مختلف از جمله غرفه عفاف و حجاب، غرفه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، غرفه کانون هنر و انجمن‌های فرهنگی هنری، کافه شعر و ... و همچنین برنامه‌های جنبی متنوع از جمله نشست‌های ادبی، کارگاه‌های آموزشی، ایستگاه نقاشی کودکان، همایش مؤلفان شهرستان،  تعزیه‌خوانی و ... در حاشیه این نمایشگاه خبر داد.

سیف‌الدینی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعات مهم در تقویت زیر‌ساخت‌های فرهنگی بوده و کتاب یکی از ابزارهای مهم برای ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه است.

وی گفت: مأنوس نبودن افراد با کتاب بزرگ‌ترین نقص یک جامعه است که با تبیین اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی این مسئله رفع می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت خاطر نشان کرد: باید تبدیل شدن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین آحاد جامعه به یک ارزش تبدیل شود و مسئولان باید توجه به امر کتاب و کتابخوانی را یکی از اولویت‌های خویش قرار دهند.

سیف‌الدینی با بیان اینکه هر چه داریم از امام حسین (ع) است، افزود: در حاشیه نمایشگاه کتاب شهرستان بافت مراسم تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) کاری از هیئت محبان حضرت علی اکبر (ع) رابر و همچنین برگزاری نخستین نشست ادبی از سری برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب بافت با حضور اهالی قلم، داستان‌نویسان و نویسندگان شهرستان در محل غرفه کانون هنر این نمایشگاه خبر داد.

این مسئول اذعان داشت: این نشست‌ها در راستای اجرای طرح شناسایی و جذب استعدادهای فرهنگی، هنر ی، ادبی و از اهداف جنبی نمایشگاه کتاب است.

انتهای پیام/80024/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول