اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب:

نیروی دریایی تا مدار 10 درجه شمالی تحرکات دشمن را رصد می‌کند

فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب با اشاره به اینکه نیروی دریایی افتخار نبرد رو در رو با آمریکا را در کارنامه خود ثبت کرده، گفت: امروز نیروی دریایی تا مدار 10 درجه شمالی اشراف اطلاعاتی دارد و تحرکات دشمن را رصد می‌کند.

نیروی دریایی تا مدار 10 درجه شمالی تحرکات دشمن را رصد می‌کند

دریادار ابراهیم اشکان در سفر به استان کرمانشاه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: خداوند نعمت بزرگ خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ما ارزانی داشته است.

اشکان تصریح کرد: شعار ما در این لباس مقدس، «راه ما راه امام حسین (ع)» بوده که این شعار در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به یک شعور تبدیل شده است.

به گفته وی، ملت بزرگ ایران طی 35 سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته، همیشه اعلام داشته که ما اهل کوفه نیستیم علی‌ تنها بماند و ما خدمت‌گزاران در نیروی دریای هم به‌عنوان خدمت‌گزاری کوچک از ملت بزرگ ایران و اقیانوس بی‌کران اقتدار هستیم.

اشکان با بیان اینکه عشق به ولایت و ولی خود موجب شده که هر چه از خدمت می‌گذرد، احساس مسئولیت بیشتری در خود احساس کرده، خاطرنشان کرد: در هر دیداری که با رهبر انقلاب اسلامی داشته‌ایم با توجه به تدابیر ابلاغی از سوی ایشان، احساس می‌کنیم باید بازهم ادامه داده تا نیروی دریایی در شان ملت بزرگ ایران بسازیم.

فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوگان جنوب گفت: پس از سی ‌و چند سال که در خدمت نظام مقدس اسلامی و ملت شریف و بزرگ ایران بوده‌ایم، لحظه‌ای احساس ضعف و خستگی بر ما مستولی نشد و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

به گفته اشکان، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نخستین نیروی مسلح کشور است که افتخار نبرد رو در رو با آمریکای جهان‌خوار را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.

وی ادامه داد: این درگیری‌ نابرابر و بدون مقدمه در شرایطی بود که کشور درگیر جنگ با عراق بود و به هیچ‌وجه انتظار حمله نظامی توسط آمریکا متصور نبود.

این فرمانده ارشد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در مورخه 29 فروردین‌ماه 67 آمریکا با حمله نظامی به سکوها و یگان‌های شناور نیروی دریایی چهره پلید خویش را نشان داد.

اشکان ادامه داد: در آن زمان ناوشکن سبلان که افتخار خدمت در آن را داشتم، توسط یک بمب لیزری قدرت‌مند نیروهای متخاصم آمریکا مورد اصابت قرار گرفت و در این درگیری نابرابر و بدون مقدمه ناوشکن به‌شدت از ناحیه زیرآبی آسیب دیده و قدرت تحرک خود را از دست داد.

فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوگان جنوب اذعان داشت: در آن زمان با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت بحرانی ناو که در حال غرق شدن بود، دستور به گل زدن شناور (به گل زدن به جزیره لارک) مطرح شد.

اشکان تاکید کرد: وقتی این موضوع بین کارکنان و مسئولان ناوشکن مطرح شد، دوباره غیرت و تعصب ایرانی به‌جوش آمد و پرسنل با تلاش وصف‌ناپذیری برای جلوگیری از غرق شدن ناوشکن اقدامات اولیه را آغاز کردند.

به گفته وی، با کار شبانه‌روزی و یک اقدام جهادی جلوی این فاجعه گرفته و با همت بالای پرسنل ناوشکن به اسکله منطقه یکم نداجا پهلو داده و سریعا به داک منتقل شد و از غرق شدن آن جلوگیری به‌عمل آمد.

به گفته اشکان، این یگان پس از ساعت‌ها تلاش شبانه‌روزی کارکنان فنی، تعمیر و در سال 1376 با حضور فرماندهی معظم کل قوا به آب‌اندازی و عملیاتی و مجددا به استعداد رزمی نداجا اضافه شد که این خود انقلابی دیگر در صنعت کشتی‌سازی نداجا بود.

وی ابراز داشت: انجام این کار عظیم و تجربه به‌دست آمده از آن موجب شد که دستور ساخت ناوشکن توسط فرماندهی کل قوا به نداجا ابلاغ و این مهم نیز با سعی و تلاش کارکنان خدوم و ولایت‌مدار نداجا انجام شود.

اشکان افزود: نخستین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، جماران، در 30 بهمن‌ماه 88 با حضور رهبر فرزانه انقلاب افتتاح و به آب انداخته شد تا برگی دیگر بر کتاب پر افتخار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده شود.

فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب خاطرنشان کرد: همان‌گونه که ملت ایران و همه جهانیان می‌دانند طی این سی ‌و پنج سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، همیشه کشور ما مورد تحریم واقع و تحریم‌ها نسبت به نیروهای مسلح شدیدتر بوده است.

اشکان یادآور شد: باید از خود بپرسند که چگونه نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز مقتدرتر شده و رزمایش‌ها و ماموریت‌هایی که انجام می‌دهند؛ بازتاب جهانی دارد.

 وی این پیشرفت‌ها را همان عنایات خاص حضرت ولی‌عصر (عج)، رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و تلاش نیروی انسانی متعهد و مخلص عنوان کرد.

وی تاکید کرد: امروز نیروی دریایی در حوزه مسئولیت خود تا مدار 10 درجه شمالی اشراف اطلاعاتی دارد و تمامی تحرکات دشمن را در هر لحظه رصد می‌کند.

این فرمانده ارشد نیروی دریایی گفت: یگان‌های شناور رزمی نداجا در نقاط پهنه آبی منطقه از تنگه باب‌المندب تا شمال اقیانوس هند، شرق آسیا و تنگه مالاکا حضور داشته و آمادگی پاسخ‌گویی به هرگونه تهدید دشمن را دارد.

اشکان آمادگی بالای نیروی دریایی راهبردی را مرهون خون شهیدان نیروی دریایی و تلاش این دلیر سربازان وفادار به کشور، رهبری و میهن دانست.

اشکان با تشکر از فرماندهی معظم کل قوا به‌خاطر توجهات خاص به نیروی دریایی و کارکنان جان بر کفش، گفت: معظم‌له در مرداد ماه سال 90 به بندرعباس تشریف آوردند و هدف آن سفر را سلام و خسته نباشید به کارکنان نیروی دریایی عنوان فرمودند که این برای من و تمام همرزمانم مایه افتخار و سربلندی است.

وی از فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی نیروی دریایی راهبردی نیز تشکر کرد و بیان داشت: امیدوارم نیروی دریایی راهبردی همچون گذشته پرافتخار و شایسته عمل کند تا برابر فرمایش رهبر عزیزمان "به امید خدا یک نیروی دریایی بسازید که در شان ملت ایران باشد."

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول