اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر خبر داد

حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی در خلیج عدن / حمایت از خطوط تجاری

فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر، گفت: بیست و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن حضور دارد و نسبت به اسکورت کشتی های تجاری اقدام می‌کند.

حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی در خلیج عدن / حمایت از خطوط تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، خرداد حکیمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز مرکز استان، اظهار داشت: تکاوران غیور نیروی دریایی در منطقه خرمشهر، دفاع جانانه را در کنار نیروهای مردمی، بسیج و سایر نیروهای مسلح رقم زدند.

وی افزود: به گونه‌ای که راهبرد  دشمن با شکست مواجه شد و 34 روز پشت دروازه‌های خرمشهر ماند و در نهایت هم موفق به تصرف کل منطقه نشد.

این مسئول، یادآور شد: دشمن با کمک کشورهای غربی توانست هواپیماهای مجهز به موشک‌های پیشرفته در خلیج فارس حضور یابد و خطرات اقتصادی را متوجه کشور سازد.

فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر، خاطرنشان کرد: عملیات‌های چند ماه اول جنگ سبب تثبیت وضعیت کشور شد و عراق تحت محاصره کامل دریایی ارتش ایران قرار گرفت.

حکیمی، ادامه داد: بعد از اینکه صادرات نفت ما تحت تیررس دشمن قرار گرفت نیروی دریایی با اجرا کردن عملیات‌های گوناگون اقدام به حراست از خطوط مواصلاتی تجاری کرد.

این مسئول گفت: با تشکیل کاروان‌های تجاری و اسکورت این کاروان‌ها، اقتصاد کشور را مدیریت و حمایت کرد و کشور توانست نتایجی که می‌دانیم را در جنگ به دست آورد.

حکیمی عنوان کرد: 10 هزار فروند کشتی تجاری در زمان دفاع مقدس توسط نیروی دریایی اسکورت شد که تعداد اندکی مورد اصابت قرار گرفت و حدود 20 فروند غرق شد.

وی با اشاره به حراست از جزایر مهم کشور توسط نیروی دریایی در ایام دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اگر نیروی دریایی با قدرت تمام حضور پیدا نمی‌کرد شاید نتیجه جنگ به گونه دیگری می‌بود.

فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر، اذعان داشت: نتایجی که از عملیات‌های نیروی دریایی به دست آمد، شکست عراق، حفظ مرزهای آبی کشور و تامین امنیت خطوط مواصلاتی و قطع خطوط مواصلاتی دشمن بود.  

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون نیروی دریایی در عرصه‌های مختلف حضور دارد و بیست و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن حضور دارد و نسبت به اسکورت کشتی های تجاری اقدام می‌کند.

حکیمی متذکر شد: نیروی دریایی در زمینه ساخت و ساز و تامین مایحتاج دفاعی خودمان، تامین نیروی انسانی و خودکفایی آموزشی گام‌های موثری برداشته است که در نهایت به بدنه نیروی دریایی کشور تزریق می‌شوند و تعدادی از فرزندان مازندران هم در میان این نیروها حضور دارند.

انتهای پیام/86007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول