اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت:

70 درصد بدنه نیروی دریایی در مرکز آموزش تخصصی ‌رشت آموزش می‌بینند‌

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت ‌با بیان اینکه 70 درصد بدنه نیروی دریایی ارتش در آموزش تخصص‌های دریایی رشت آموزش می‌بینند، گفت:‌‌21 تخصص دریایی در مرکز مذکور آموزش داده می‌شود.

70 درصد بدنه نیروی دریایی در مرکز آموزش تخصصی ‌رشت آموزش می‌بینند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دریادار تورج حسنی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران ماموریت اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حراست از منافع کشور در آب‌های داخلی و بین‌المللی عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام گشت‌های دریایی توسط نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، اظهار کرد: ناوگروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش از دو ماه گذشته به آب‌های بین‌المللی اعزام شده و در حال گشت‌زنی است.

حسنی‌مقدم از اسکورت یک‌هزار و 500 شناور تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 87 تاکنون در آب‌های آزاد خبر داد و افزود: حضور در دریاهای دوردست عمق راهبرد نیروی دریایی ارتش ایران است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت حفظ و ایجاد صلح و آرامش در منطقه و بازدارندگی در مقابل کشورهای استکباری را از راهبردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه 70 درصد بدنه نیروی دریایی ارتش در آموزش تخصص‌های دریایی رشت آموزش می‌بینند، تصریح کرد: 21 تخصص دریایی در مرکز مذکور آموزش داده می‌شود و کارکنان پس از 17 ماه آموزش به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

حسنی‌مقدم به آموزش رشته‌های برق و الکترونیک، مکانیک، عرشه، آماد، جنگال، مخابرات و ... در آموزش تخصص‌های دریایی رشت اشاره کرد و یادآور شد: امکانات آموزشی مرکز مذکور در خاورمیانه بی‌نظیر است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت 70 درصد آموزش‌ها در این مرکز را عملیاتی خواند و بیان کرد: اعزام ناوگروه‌های ارتش به آب‌های بین‌المللی مدت سه ماه است و کارکنان با فرا گرفتن آموزش‌های لازم باید بتوانند در این مدت تعمیر ناوگروه‌ها را انجام دهند.

وی بر خودکفایی و خوداتکایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: توجه به مباحث علمی از اولویت‌های آموزش تخصص‌های دریایی رشت است.

حسنی‌مقدم در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: عملیات مروارید در هفتم آذر سال 59 موجب غرور و ماندگاری در تاریخ ملت ایران شده است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت عملیات مروارید را آغاز تبلور و جانفشانی‌ کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس عنوان کرد و افزود: حماسه و شهادت‌طلبی کارکنان ناوچه پیکان هفتم آذر را رقم زد.

انتهای پیام/84001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول