اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد

افزایش 15درصدی بازدید از مجموعه هخامنشی

مدیر مجموعه آثار باستانی تخت جمشید گفت: بازدید از آثار باستانی مجموعه هخامنشی با افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود.

افزایش 15درصدی بازدید از مجموعه هخامنشی

مسعود رضایی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت از افزایش بازدید 15درصدی میهمانان نوروزی از مجموعه هخامنشی شامل تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد خبر داد و اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر از این مجموعه در ایام نوروز بازدید کردند.

وی افزود: در عین حال افزایش قیمت بلیت و پیش‌بینی‌هایی که در کاهش آمار بازدید داشتیم افزایش 15 درصدی بازدید کنندگان دور از انتظار بود و با همکاری فرمانداری و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان مرودشت با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت خدمات بهتری نسبت سال گذشته به بازدیدکنندگان و میهمانان نوروزی ارائه شد.

مدیر مجموعه جهانی تخت جمشید اضافه کرد: تشکیل کمیته‌های مختلفی مانند باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت، اطلاع‌رسانی و نظرسنجی و گمشدگان ما را در ارائه برنامه‌های متنوع یاری داد.

این مسئول ادامه داد: امسال در غرفه همیار میراث فرهنگی از 11 هزار نفر از کودکان علاقمند به میراث فرهنگی کشور عضوگیری شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشت و هدف از این کار افزایش علاقمندی و حفاظت از میراث فرهنگی کشور در نسل آینده است.

رضایی‌منفرد اذعان داشت: برای نخستین بار غرفه مهد کودک با مربیان آموزش دیده و سرای سالمندان در تخت جمشید دایر و کودکان و سالمندانی که تمایل نداشتند از آثار تخت جمشید بازدید کنند در این مکان از آنان نگهداری شد.

وی در پایان متذکر شد: نمایشگاه زر و سیم برای نخستین بار در تخت جمشید دایر و سکه‌های زمان هخامنشی و پس از آن به معرض نمایش گذاشته شد که با استقبال بی‌نظیری همراه بود.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول