اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی:

سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف کاهش یافته است

سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: این بخش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد شیوا بعد از ظهر امروز در نهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی معدن ایران در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: قانون ایجاد سازمان مهندسی معدن در 25 اسفندماه سال 1379 در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

وی با بیان این‌که نظام مهندسی معدن در بیرجند در ابتدا به عنوان نمایندگی بوده است، ادامه داد: پس از تشکیل استان نظام مهندسی در سال 85 تاسیس شد.  

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی با بیان این‌که این سازمان اکنون 722 عضو دارد، افزود: با توجه به کوچک بودن استان از نظر تعداد اعضای نظام مهندسی در رتبه‌های میانی قرار داریم.

شیوا با بیان این‌که رتبه ما از نظر تعداد اعضا، ناشی از وجود دانشگاه‌ها در این استان است، گفت: از زمان تاسیس رشته معدن در دانشگاه‌ها تعداد کارشناسان بومی در استان زیاد شده است.

وی با اشاره به اعضای سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی اذعان داشت: از این تعداد 499 نفر متخصص در رشته زمین‌شناسی هستند. 

وجود 12 نقشه‌بردار در نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی تعداد متخصصان در رشته معدن را 257 نفر دانست و یادآور شد: همچنین 12 نفر نقشه‌بردار هستند.

شیوا با بیان این‌که تعداد 373 نفر از اعضا دارای مدرک کارشناسی در رشته زمین‌شناسی هستند، تصریح کرد: همچنین 62 نفر دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و شش نفر نیز دکتری هستند.

وی با بیان این‌که از زمان الحاق طبس به خراسان جنوبی تعداد 93 نفر به اعضای این سازمان اضافه شده است، متذکر شد: این شهرستان دارای پتانسیل‌های معدنی فراوانی است. 

سرمایه‌گذاری در بخش اکتشافات کاهش یافته 

 رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی اضافه کرد: نظام مهندسی در این هفت ساله توانسته خدمات قابل قبولی از نظر کیفیت در معادن اکتشافی و استخراجی ارائه دهد.

شیوا با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در بخش اکتشافات کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: این بخش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر بودجه‌ عمرانی برای فعالیت‌های اکتشافی اختصاص نیافته است، افزود: مسئولان باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی با بیان این‌که در این استان نیروی انسانی زیاد است، خاطرنشان کرد: استان ما از نظر کشاورزی و آب دارای مشکلات فراوانی است.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول