اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه بازگشایی مدارس:

طرح نظارتی بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس طرح نظارتی بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی آغاز شد.

طرح نظارتی بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، الیاس جویبان اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی و افزایش تقاضا برای خرید اقلام آموزشی، لوازم‎التحریر و پوشاک هستیم.

وی ادامه داد: با پایان مرحله اطلاع‌رسانی طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس، مرحله عملیاتی آن از دهم شهریورماه در خراسان جنوبی به مرحله اجرا در می‌آید.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایات و گزارش‌های مردمی در رابطه با کالاهای مورد نیاز برای تحصیل از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

جویبان نظارت ویژه بر رعایت درصد سودهای خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور لوازم‌التحریر، کیف و کفش و غیره، رعایت نرخ‌های تعیین شده دفترچه‌های دانش‌آموزی و همچنین جلوگیری از توزیع و فروش لوازم‌التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی‌کیفیت را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

وی افزود: مرحله اجرایی این طرح به مدت یک ماه و تا دهم مهرماه ادامه دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی متذکر شد: تمرکز بازرسی‌ها معطوف به لوازم التحریر، کیف‌، کفش و مانتو مدارس است.

جویبان ادامه داد: همچنین در بخش خدمات نظارت بازرسان بر چگونگی فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در دریافت شهریه‌های مصوب و رعایت نرخ سرویس‌های ایاب و ذهاب و نحوه فعالیت نمایشگاه‌های پاییزه است.

وی با بیان اینکه عرضه و فروش لوازم‌التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی‌کیفیت ممنوع است، تاکید کرد: فروش اجباری کالا همراه کالای دیگر تخلف بوده و واحد صنفی حق فروش کالاهایی از جمله نوشت‌افزار را به همراه دفترچه تحصیلی ندارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در صورت مشاهده یا اخذ گزارش مردمی در ارتباط با تخلف در عرضه و فروش لوازم‌التحریر با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

جویبان خاطر نشان کرد: در زمان اجرای این طرح بازرسان مجمع امور صنفی و تعزیرات حکومتی و استاندارد با برگزاری گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع به پرونده‌های متشکله و همچنین ناظران افتخاری با نظارت‌های محسوس و نامحسوس خود، این سازمان را در اجرای هر چه بهتر طرح همراهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بازرسان در راستای اجرای دقیق طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس، تمام تلاش خود را به کار گرفته و با همیاری مردم کوچک‌ترین تخلفی از دید آنها پنهان نمی‎ماند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اذعان یادآور شد: همکاری مردم در راستای برخورد با تخلفات اقتصادی بسیار کلیدی و راه گشا بوده و می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد.

جویبان از شهروندان خواست با مشاهد هر گونه تخلف اقتصادی مراتب را با تلفن 124 سازمان اطلاع داده تا در اسرع وقت به شکایات و گزارشات دریافتی به این سامانه رسیدگی شود.

انتهای پیام/69017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول