اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

ثبت محدوده‎های معدنی در خراسان جنوبی آزاد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ثبت محدودهای معدنی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در استان آزاد شد.

ثبت محدوده‎های معدنی در خراسان جنوبی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی، علیرضا جمیع اظهار داشت: در راستای اجرای طرح پهنه‌بندی اراضی معدنی استان 16 پهنه معدنی به وسعت 18 هزار و 874 هکتار از اراضی استان به عنوان اراضی دارای مزیت بالای معدنی شناسایی شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح فرآیند اکتشاف محدوده‌های معدنی فلزی باارزش، توسط دولت از طریق مزایده عمومی به شرکت‌های دارای توان تخصصی بالا واگذار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به تصویب پهنه‌های معدنی در ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان گفت: ثبت محدوده‌های معدنی در خارج از پهنه‌های مصوب از 20 شهریورماه سال جاری با رعایت قانون اصلاح قانون معادن و آیین‎نامه اجرایی آن و دستورالعمل‌های مرتبط برای اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط آزاد می‌شود.

جمیع با بیان اینکه هم‌اکنون نقشه‎برداری‌های این محدوده‌ها در استان انجام شده است، اذعان داشت: این مناطق به نفع دولت شناسایی شده و کاوش و پی‌جویی و مطالعات ذخایر معدنی استان در این مناطق به بخش خصوصی واگذار و برای توسعه اقتصادی استان بهره‌برداری می‎شود.

وی با اشاره به اینکه پهنه‌های معدنی تمامی شهرستان‌های استان را شامل می‌شود، گفت: در شهرستان‌های وسیع‌تر دو پهنه و شهرستان‌های کوچک‌تر یک پهنه مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: وسعت هر پهنه معدنی در محدوده کوچک بین ‎هزار و تا دو هزار کیلومتر است.

جمیع با بیان اینکه سایر مناطق که در این پهنه قرار نگرفته‌اند، جزو مناطق آزاد است، افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط از 20 شهریور‎ماه جاری با اکتشاف در این مناطق می‌توانند نسبت به ثبت، بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که معدن بخش خصوصی در معادن پهنه‌بندی شده قرار گرفته باشد، مجاز به ادامه فعالیت هستند اما در صورت ابطال پروانه بهره‌برداری پروانه این شخص برای شخص دیگری صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی طلا، آهن، سرب، نقره، تیتان، روی و غیره را از جمله مواد معدنی شناسایی شده در این مناطق دانست.

جمیع با اشاره به اینکه هم‌اکنون 332 پروانه بهره‌برداری معدن در استان وجود دارد، یادآور شد: حدود 1.5 درصد از مساحت استان به عنوان معدن بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/69008/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول