اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت

کاهش 23 درصدی صادرات خراسان جنوبی

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کاهش 23 درصدی صادرات استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کاهش 23 درصدی صادرات خراسان جنوبی

مهدی ماهگلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری میزان خروجی کالای صادراتی به افغانستان اعم از صادرات کالا و ماده 116 قانون گمرکی در مجموع 220 میلیون و 13 هزار و 981 دلار بوده که از رشد یک درصدی نسبت به میزان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی افزود: مبلغ 68 میلیون و 294 هزار و 994 دلار ارزش صادرات انجام شده استان از طریق گمرکات و بازارچه مرزی است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: ارزش صادرات انجام شده در نیمه نخست سال جاری، 68 میلیون و 249 هزار و 994 دلار به وزن 270 میلیون و 386 هزار و 734 کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 23 درصدی در ارزش و افزایش 9 درصدی در وزن برخوردار است.

ماهگلی ادامه داد: از صادرات انجام شده در شش ماه نخست امسال 4 میلیون و 348 هزار و 426 دلار از طریق بازارچه‌های مرزی و 63 میلیون و 901 هزار و 568 دلار از طریق گمرکات استان انجام شده است.

وی موکت، کاشی و سرامیک، دان مرغ، هیدروکربن سنگی، روغن پایه، سیمان و مرغ منجمد را بیشترین اقلام صادر شده از خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: علت کاهش صادرات در این مدت به لحاظ بخشنامه ابلاغی گمرک ایران مبنی بر انجام عمده تشریفات صادرات کالا در مراکز استان بوده است.

تشریفات صادراتی کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان آزاد شد

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آزاد شدن تشریفات صادراتی کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: با این تفویض اختیار بازارچه‌های مرزی محلی برای انجام تشریفات صادرات شده که این امر سبب استفاده بهینه از ظرفیت‌‌های زیر ساخت، کاهش قیمت تمام شده و هزینه صادراتی، ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری بیشتر در مبادی مرزی استان می‌شود.

ماهگلی یادآور شد: زعفران، سنگ، فرش و زرشک خراسان جنوبی از جمله قابلیت‌های استان برای صادرات هستند که از طریق گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شوند و رقم آن در میزان صادرات خراسان جنوبی لحاظ نمی‌شود.

صدور 1790 فقره پروانه صادراتی در نیمه نخست امسال

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: میزان واردات کالا از طریق بازارچه مرزی به استان در شش ماه نخست امسال 457 هزار و 122 دلار به وزن 834 هزار و 400 کیلوگرم بوده است.

ماهگلی افزود: تخم سپند، دام زنده و تخم آفتابگردان بیشترین کالاهای وارد شده به استان در نیمه نخست سال جاری است.

وی همچنین صدور پروانه صادراتی در نیمه نخست سال جاری را تعداد یک هزار و 790 فقره دانست.

انتهای پیام/22481/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول