اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف برای نخستین بار در شرق کشور

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف برای نخستین‌بار در شرق کشور برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف برای نخستین بار در شرق کشور

علیرضا کفاشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: فرش دستباف در میان همه کفپوش‌های دیگر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ویژگی‌های این هنر ارزنده ایرانی برای همه ملل و اقوام شناخته شده است.

وی ادامه داد: با وجود این تمامی افراد در ارتباط با ترویج استفاده از فرش دستباف و رونق این هنر بین خانوارها وظیفه داشته و باید از هر فرصتی برای طرح وجوه تمایز آن با سایر کفپوش‌ها استفاده کنیم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف برای نخستین‌بار در شرق کشور خبر داد.

کفاشی تصریح کرد: با حمایت مرکز ملی فرش ایران و به منظور حفظ و ارتقاء توانمندی‌های فرش دستباف ایرانی، چهار استان خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام این دوره از مسابقه از 25 شهریورماه آغاز شده است، افزود: آخرین مهلت ثبت‌نام و تحویل اصل طرح و نقشه فرش دستبافت توسط هنرمندان در این دوره از رقابت‌ها، 21 مهر‌ماه جاری تعیین شده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که شرکت در این مسابقه برای تمامی افراد بدون محدودیت است، یادآور شد: همچنین دستورالعمل شرکت در این دوره از مسابقه به تمامی مراکز و دانشگاه‌های استان ارسال شده است.

کفاشی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها که در دهه پایانی مهر‌ماه جاری برگزار می‌شود، بیش از 30 نفر از هنرمندان جوان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسابقه طرح و نقشه ویژه استان‌های شرق کشور در خراسان رضوی شهرستان مشهد برگزار می‌شود و خراسان رضوی به عنوان استان معین منطقه شرق کشور انتخاب شده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هدف از برگزاری این مسابقه که ویژه طراحان و نقاشان فرش دستباف شرق کشور است، را حفظ و ارتقاء توانمندی‌های فرش دستباف ایرانی و ایجاد فضای مناسب به منظور ارائه خلاقیت و نوآوری‌های فعالان این حوزه به ویژه هنرمندان و طراحان جوان عنوان کرد.

کفاشی اذعان داشت: پس از بررسی طرح‌های ارائه شده توسط هیئت داوران، ضمن تقدیر از برترین‌های طرح و نقشه فرش دستباف در منطقه شرق کشور، آثار دریافتی در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/69017/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول