اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی

صادرکنندگان نمونه استانی معرفی می‌شوند

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از انتخاب هشت صادرکننده برگزیده استانی در سال‌جاری و تقدیر از آن‌ها خبر داد.

صادرکنندگان نمونه استانی معرفی می‌شوند

مهدی ماهگلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: هدف از انتخاب و معرفی صادرکنندگان برگزیده استانی، فرهنگ‌سازی صادراتی، ارائه الگوهای عملی به تولید کنندگان و صادرکنندگان، شناسایی صادرکنندگان فعال و تسریع فعالیت‌های صادرکنندگان است.

وی با بیان این‌که مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر و برگزیده استان در نیمه نخست آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، گفت: فراخوان صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی از 12 مردادماه تا 25 مردادماه آغاز شده بود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در فراخوان امسال، 20 نفر از افراد حقوقی و حقیقی شرکت داشته‌اند که در نهایت از هشت نفر تجلیل به عمل می‌آید.

ماهگلی با اشاره به این‌که 20 شاخص‌ برای انتخاب صادرکننده نمونه استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: میزان ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی، روند صادرات در سه سال اخیر، توسعه فعالیت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، حفظ و توسعه بازارهای هدف، سابقه فعالیت صادراتی و مهارت‌های فنی و تخصصی شرکت‌ها در امر صادرات نظیر آموزش‌های تخصصی، ثبت برند، دارا بودن واحد تحقیق و توسعه از جمله معیارهای انتخاب است.

وی ادامه داد: همچنین صدور محصولات فناوری بالا، فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات، دارا بودن وب سایت 2 زبانه، کسب گواهینامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی، عضویت در تشکل‌های صادراتی از دیگر معیارهای ارزیابی برای این انتخاب است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: صادرکنندگان می‌توانند در گروه‌های صنایع و معادن، کشاورزی، بازرگانی ‌عمومی، خدمات فنی و مهندسی، تشکل صادراتی و محصولات با فناوری بالا در این رقابت شرکت کنند.

ماهگلی تصریح کرد: در استان صادرکنندگان در گروه‌های بازرگانی عمومی و صنایع و معادن شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/22481/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول