اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل:

اتاق فکر جذب سرمایه‌گذاران شکل گیرد / عقب‌گرد اردبیل جای نگرانی دارد

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر اردبیل گفت: اتاق فکر جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید راه‌اندازی شود تا در این حوزه بتوانیم فرصت و بستر سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های همه ‌جانبه را فراهم آوریم.

اتاق فکر جذب سرمایه‌گذاران شکل گیرد / عقب‌گرد اردبیل جای نگرانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی هدایتی صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر اردبیل با استاندار اردبیل اظهار داشت: در این اتاق فکر باید بارش افکار و تبادل برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها و استقبال از ایده‌های جدید مدنظر باشد تا بتوانیم تصمیمات درست و صحیح را در جلب و جذب سرمایه‌گذاران مختلف شاهد و ناظر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از اول تاکید بر انتخاب استاندار بومی برای این استان داشتیم که خوشبختانه این خواسته محقق شده و با توجه به شناختی که استاندار جدید اردبیل از وضعیت شهری اردبیل دارند، امیدواریم به سرعت بستر تحول در همه زمینه‌ها فراهم آید.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: ما به نسبت گذشته با غنای تاریخی مرکزیت نشر تشیع، وجود خط شکنان جنگ هشت ساله در قالب لشکر عاشورا و درخشندگی در حوزه ورزش و قهرمان‌پروری نتوانستیم عظمت و جایگاه اردبیل را حفظ کنیم و امروز از نارسایی‌ها و تنگناهای مختلف در مسیر توسعه همه ‌جانبه رنج می‌بریم.

هدایتی گفت: نرخ بالای بیکاری، وضعیت اسفناک واحدهای تولیدی و صنعتی، بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران به دلیل مشکلات و تنگناهایی که برای آنها به وجود آورده‌ایم و نگاه منفعت‌طلبانه برخی از مدیران و مسئولان در این استان سبب شده تا ما به جای حرکت رو به جلو، عقب‌گرد را شاهد باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در این استان درد بی‌درمان، تنگ‌نظری‌ها و برخی بخل و حسادت‌هاست که اگر درمان نشود دامن همه مولفه‌های خوب و شایسته سرمایه‌گذاری را می‌گیرد و مانع از یک حرکت رو به جلو می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای شهر اردبیل بیان داشت: ما تا زمانی که با اکرام کامل و احترام تمام از سرمایه‌گذاران استقبال نکنیم و بهترین تصمیمات را در این حوزه نگیریم امکان ندارد سرمایه‌گذاری از آن سوی کشور بلند شده و به اردبیل بیاید که بخواهد به مانند شهرک صنعتی عظیم کاوه در البرز در این استان بساط سرمایه‌گذاری را باز کنند.

هدایتی ضرورت دادن امتیازات و مشوق‌های لازم را در این زمینه ضروری اعلام کرد و افزود: بنده پیشنهاد می‌کنم که کار گروه ویژه و اتاق فکر واقعی در این زمینه شکل گیرد تا با بهره‌گیری از دیدگاه مختلف بتوانیم کارهای بزرگ و عظیم را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در حوزه شهرداری و کارهای عمرانی و خدماتی شهری نیز حرکت‌ها و دیدگاه‌های مثبتی را در جذب سرمایه‌گذاران شاهد هستیم به طوری که ما تمام همت‌مان را به کار بسته‌ایم تا با روی گشاده و حمایت همه‌ جانبه سرمایه‌گذاران را دعوت کنیم تا در شورای چهارم و در چند ماه اخیر این اتفاق به شکل شایسته رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: در کنار روی خوش و تکریم و تعظیم سرمایه‌گذاران باید موانع احتمالی در این زمینه را نیز با همت و درایت دستگاه‌های اجرایی رفع کنیم چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران گله‌مند نظام بوروکراسی و طولانی بودن فرایند نظام اداری در حمایت از سرمایه‌گذاران هستند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول