اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج مهندسین صنعتی:

بسیج با تشکیل اتاق فکر نقش موثری در پدافند غیرعامل دارد

مسئول بسیج مهندسین صنعتی گفت: بسیج به عنوان تشکل مردمی در سراسر کشور می‌تواند هم به لحاظ تشکیل اتاق فکر و هم تشکیل و محقق کردن پدافند غیرعامل نقش به سزایی داشته باشد.

بسیج با تشکیل اتاق فکر نقش موثری در پدافند غیرعامل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمداسماعیل کفایتی در نخستین سمینار آموزشی پدافند غیرعامل که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج و به منظور افزایش توان علمی و آشنایی بیشتر بسیج مهندسین با آخرین دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل در سالن پیامبر اعظم اراک برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و عملیاتی شدن سیاست‌گذاری‌ها و منویات مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل از موارد بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل به معنی کاهش تهدیدها و خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیرطبیعی با استفاده از روش‌های غیرنظامی و به کار نبردن جنگ افزارها است.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: اقشار تخصصی و متخصصین به خصوص بسیج مهندسین می‌توانند نقش‌آفرینی بیشتری در حوزه پدافند غیرعامل به لحاظ ارتباط با مباحث ساختمانی، ابنیه‌ها، زیرساخت‌ها و واحدهای کشاورزی و تولیدی داشته باشند.

کفایتی خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل در سراسر کشور با همکاری بسیج توانسته برنامه‌های ترویجی خوبی در حوزه پدافند غیرعامل اجرا کند و برنامه‌هایی نیز به منظور عمق بخشی تخصصی به پدافند غیرعامل توسط نیروی انسانی که توانایی بالایی برای مقابله با تهدیدها را دارند، اجرا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با برگزاری کارگاه‌های تخصصی به شکل موضوعی و تخصصی در تمام بخش‌ها و حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و عمرانی این مهم محقق شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان نقش و جایگاه پدافند غیرعامل بیان کرد: در حوزه صنعت در کشور، مصرف بالای انرژی به ویژه سوخت‌های فسیلی، بنزینی، گاز و گازوئیل تهدید بزرگی محسوب می شود.

کفایتی با اشاره به اینکه در بحث فن‌آوری اطلاعات نیز در بخش امنیت شبکه تهدید بالایی در کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه با توسعه و به روز شدن فن‌آوری اطلاعات حمله‌هایی که به تاسیسات نرم‌افزاری موجود در تاسیسات هسته‌ای و نفتی کشور صورت می‌گرفت، اقدامات خوب و مقابله‌های مناسبی توسط بسیجیان صورت می گیرد.

وی با اشاره به حرکت موج تحصیلات از لیسانس به فوق لیسانس و دکتری و جلوگیری از بیکاری افراد تحصیل کرده و فرار مغزها بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در راستای کارآفرینی و خود اشتغالی تاکید کرد.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان اینکه زمانی معضل کشور بی‌سوادی بود و اکنون بیکاری تحصیل کرده‌ها معضل است، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود ظرفیت‌های مناسب دولتی برای به کارگیری قشر تحصیل کرده، حرکت به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و خود اشتغالی ضرورت دارد.

کفایتی از فعالیت بیش از 350 هزار مهندس بسیجی در کشور خبر داد و افزود: در بخش بسیج مهندسین صنعتی بیش از 75 هزار عضو در سراسر کشور وجود دارد.

انتهای پیام/87001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول