اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان خبر داد

برگزاری جشنواره انجمن خیران کتابخانه‌ساز در همدان

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان از برگزاری جشنواره خیران کتابخانه‌ساز تا پایان سال در همدان خبر داد و هدف جشنواره را ترویج خیر و نیکوکاری، تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز، معرفی انجمن و شناسایی خیران عنوان کرد.

برگزاری جشنواره انجمن خیران کتابخانه‌ساز در همدان

عباس زواره‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با بیان اینکه بنیان انجمن خیران کتابخانه‌ساز ایران سال 90 در تهران گذاشته شد، اظهار کرد: سال 91 با تشکیل جلسه‌ای هیئت امنای انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان انتخاب و خرداد ماه سال جاری رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هر دو هفته یک بار انجمن خیران کتابخانه‌ساز تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: هم‌زمان با تشکیل نخستین انجمن کتابخانه‌ساز در شهرستان نهاوند بلافاصله یک کتابخانه‌ توسط یک خیر نهاوندی تجهیز شد.

مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان با اشاره به تشکیل دومین انجمن خیران کتابخانه‌‌ساز در تویسرکان، از شکل‌گیری انجمن خیران کتابخانه‌ساز تا پایان سال جاری در تمام شهرهای همدان خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز با همکاری دهیاری‌ها در بخش‌ها، و روستاهای گام بعدی است.

وی از اهدای یک قطعه زمین در فامنین برای امر کتاب و کتابخوانی خبر داد و یادآور شد: فعالیت‌های انجمن خیران کتابخانه‌ساز بر اساس اساسنامه این انجمن هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزاری است.

زواره‌ای با تأکید بر اینکه فعالیت خیران در امر کتابخانه و کتابخوانی یک سبقه تاریخی زیادی دارد، ابراز کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی کار نرم‌افزاری است و از جمله از کارهای انجمن خیران کتابخانه‌ساز کار فرهنگی راه‌اندازی ترولی کتاب (چرخ کتاب‌بر) در بیمارستان‌هاست.

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان با اشاره به افتتاح ترولی کتاب در بیمارستان بعثت همدان، افزود: پنج بیمارستان دیگر نیز برای راه‌اندازی ترولی کتاب متقاضی هستند.

وی یادآوری کرد: ترولی کتاب بیمارستان در بخش کودکان به منظور تغییر فضای حاکم بر این بخش و اشاعه امور فرهنگی در سرفصل برنامه این انجمن قرار دارد.

زواره‌ای امر خیر در حوزه کتابخوانی و کتاب را یک خیر دراز مدت برای فرد خیر عنوان کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی کاری ارزشمند است که ضمن حمایت اقتصادی، وحدت و انسجام بخشی، دانایی را پرورش و جهل و فقر را ریشه‌کن می‌کند.

وی در پایان از برگزاری جشنواره خیران کتابخانه‌ساز تا پایان سال در همدان خبر داد و هدف جشنواره را ترویج خیر و نیکوکاری، تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز و شناسایی خیران نیک‌اندیش ناشناخته در سطح استان عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول