اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند مطرح کرد

انجمن‌های خیرین کتابخانه‌ساز راه میانبر دستیابی به اهداف کتابخوانی

امام جمعه نهاوند گفت: انجمن‌های خیرین کتابخانه‌ساز راهی میانبر برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

انجمن‌های خیرین کتابخانه‌ساز راه میانبر دستیابی به اهداف کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسم تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان نهاوند اظهار داشت: میزان پیشرفت یک جامعه، بسته به سطح مطالعه و کتابخوانی مردم آن جامعه است.

وی گفت: به این دلیل در فرهنگ دینی و ملی ما همواره نگاه خاصی به کتابخانه‌سازی و توسعه کتابخانه‌ها وجود داشته است.

امام جمعه نهاوند ابراز داشت: خیرین کتابخانه‌ساز، انسان‌های معتبر و ویژه‌ای هستند که با نگاه بلند و بینش بزرگ خود بنای فرهنگی را بدون هیچ چشم‌داشت و ادعا بنیان نهاده‌اند.

وی گفت: هدف اصلی برگزاری همایش خیرین کتابخانه‌ساز، تکریم این انسان‌های بزرگ و نیک‌ اندیش است.

مغیثی افزود: این همایش انجمن خیرین کتابخانه‌ساز دو هدف را دنبال می‌کند یکی تجلیل و قدردانی بی‌ریا از خیرین شهرستان نهاوند و دوم هماهنگی لازم خیرین و مسئولان است.

وی انجمن‌های خیرین کتابخانه‌ساز را راهی میانبر برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست.

امام جمعه نهاوند اضافه کرد: با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های خیرین شهرستان شاهد رشد و توسعه زیربنایی و دیگر بخش‌های مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

وی بیان داشت: خیرین می‌توانند از اهدای یک جلد کتاب و ثبت نام یک عضو کتابخانه، تا تجهیز، بازسازی و ساخت کتابخانه‌های عمومی، اهدا زمین و مکان و نیز تهیه منابع و فعالیت‌های فرهنگی به کتابخانه‌های عمومی یاری برسانند.

مغیثی افزود: تلاش برای افزایش تعداد خیرین و رفع نیازهای موجود در کتابخانه‌ها با بررسی نیازها و در نظر گرفتن اولویت‌ها از اهداف اصلی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در این شهرستان است.

وی گفت: با قدردانی از زحمات اعضا مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در راستای جذب مشارکت سایر خیرین انتظار می‌رود گام‌های مؤثری در راستای ارتقای بیش از پیش سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام/89029/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول