اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه:

«کتاب من» طرحی در راستای اعتلای عدالت فرهنگی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه با بیان اینکه «کتاب من» طرحی در راستای اعتلای عدالت فرهنگی جامعه است، گفت: تا‌کنون یک‌هزار و 840 عنوان کتاب در بشرویه از طریق این طرح درخواست شده است.

«کتاب من» طرحی در راستای اعتلای عدالت فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نرگس روایتی صبح امروز با حضور در مدارس بشرویه به منظور ارائه برنامه‌های کتابخانه‌ای اظهار کرد: طرح و سامانه "کتاب من" طرح ملی است که در راستای اعتلای عدالت فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور راه‌اندازی و ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این طرح  با اهداف ترویج فرهنگ مطالعه، تقویت منابع کتابخانه‌ها و مجموعه‌سازی با نظر مستقیم اعضای همان کتابخانه، حرکت در راستای عدالت فرهنگی، مشارکت اعضای کتابخانه‌ها در غنای منابع کتابخانه‌ها، جذب پژوهشگران و نخبگان به کتابخانه¬های عمومی و تأمین منابع مطالعاتی آنها صورت گرفته است.

سامانه کتاب من در کتابخانه‌های بشرویه یک‌هزار و 117 عضو دارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه در ارتباط با فرآیند و روال ایجاد درخواست کتاب از سامانه کتاب من گفت: افراد پس از ثبت نام عضو، مشخصات کتاب درخواستی خود را در بانک اطلاعاتی وارد می‌کنند و سپس کتاب کارشناسی می‌شود و به پیمانکار برای خرید ارسال می‌شود و این فرآیند بین دو تا 60 روز بسته به نوع کتاب انجام می‌گیرد.

روایتی با بیان اینکه تا‌کنون یک هزار و 840 عنوان کتاب از طریق سامانه کتاب من در این شهرستان درخواست شده است، افزود: از این تعداد تاکنون 738 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این شهرستان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و 117 نفر در سامانه کتاب من کتابخانه های عمومی بشرویه عضو هستند.

لازم به ذکر است سامانه کتاب من در نشانی اینترنتی http:ketabeman.iranpl.ir  در دسترس است.

برگزاری مسابقه دلنوشته‌های عاشورایی از عاشورا تا اربعین در بشرویه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه در ادامه اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ عاشورا مسابقه دلنوشته‌های عاشورایی در شهرستان بشرویه از عاشورای حسینی آغاز و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

روایتی ادامه داد: کتابداران بشرویه با حضور در مدارس از معلمان ادبیات خواسته‌اند تا موضوع انشاء را برای دانش‌آموزان از فرهنگ عاشورا انتخاب کنند و آثار را برای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و سایر علاقمندان می‌توانند آثار و دلنوشته‌های عاشورایی خود را تا اربعین حسینی به کتابخانه‌های عمومی بشرویه تحویل دهند.

بیش از یک‌هزار دانش‌آموز از کتابخانه‌های بشرویه دیدن کردند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی را یکی از برنامه‌های مستمر اداره کتابخانه های عمومی بشرویه دانست و افزود: در هفته کتاب امسال بیش از یک‌هزار دانش‌آموز شهرستان بشرویه از کتابخانه‌های عمومی بازدید کردند.

روایتی با اشاره به اینکه در روز 30 آبان‌ماه تعداد 150 نفر به طور رایگان در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عضو شدند، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان تعداد 300 نسخه کتاب را به پایگاه‌های اهدای کتاب بشرویه اهدا کردند.

انتهای پیام/69003/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول