اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی دارای 9 ایستگاه مطالعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون 9 ایستگاه مطالعه در استان وجود دارد.

خراسان جنوبی دارای 9 ایستگاه مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 9 ایستگاه مطالعه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد، هفت ایستگاه در شهرستان بیرجند، یک ایستگاه در شهرستان قاین و یک ایستگاه در شهرستان فردوس قرار دارد.

وی از در دست اقدام بودن راه‌اندازی دو ایستگاه مطالعه دیگر در شهرستان‌های بیرجند و طبس خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 125 هزار نسخه کتاب به ایستگاه‌های مطالعه استان اختصاص یافته است، ادامه داد: موضوعات این کتاب‌ها بر اساس رده‌های سنی مختلف و در حوزه‌های دین، ادبیات، علوم و فنون و کودکان و نوجوانان است.

قریب اضافه کرد: تاکنون 70 درصد از کتب به امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه استان برگشت داده شده و از این لحاظ خراسان جنوبی یکی از استان‌های برتر کشور است.

وی تصریح کرد: کتب ایستگاه‌های مطالعه به صورت روزانه توسط کتابدار هر ایستگاه شارژ و روزآمد می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: هزینه هر ایستگاه مطالعه سالانه 500 میلیون ریال است.

قریب با اشاره به اینکه مراجعه‌کنندگان می‌توانند کتب مورد نیاز خود را به صورت رایگان به امانت بگیرند، خاطرنشان کرد: افراد پس از مطالعه کتاب‌ها می‌توانند کتب را به همان ایستگاه مطالعه یا هر ایستگاه مطالعه دیگر استان یا کشور تحویل دهند.

وی اظهار کرد: مدت امانت کتاب دو هفته است لذا خواهشمندیم مردم پس از این مدت کتاب‌ها را به ایستگاه‌های مطالعه تحویل یا در صورت تمایل به نگهداری کتاب نزد خود، قیمت کتاب را به شماره حساب مندرج در پشت جلد کتاب واریز کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: توجیه خردسالان توسط خانواده‌ها برای استفاده صحیح از کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه امری ضروری است.

قریب گفت: نخستین ایستگاه مطالعه باز کشور در خراسان جنوبی(شهرستان بیرجند) واقع در سه راه اسدی شهر بیرجند راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/69003/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول