اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

وجود 130 هزار و 530 نسخه کتب دینی در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در کتابخانه‌های عمومی این استان هزار و 530 نسخه کتب دینی وجود دارد.

وجود 130 هزار و 530 نسخه کتب دینی در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کمیلی، دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم این استان بر اساس باورهای دینی همیشه به مطالعه و خواندن ادعیه و قرآن در محافل مختلف مشغول شدند.

وی ادامه داد: طبق آخرین سنجش سرانه مطالعه در کشور، سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در خراسان جنوبی 26 دقیقه و 31 ثانیه بوده که این سرانه در کشور 21 دقیقه و 39 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون 20.97 درصد کتب کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی دینی(در رده دین) است.

قریب اضافه کرد: هم‌اکنون در 59 کتابخانه عمومی استان خراسان جنوبی 130 هزار و 530 نسخه کتب دینی وجود دارد.

وی از به امانت رفتن بیش از 66 هزار و 400 کتاب دینی از کتابخانه‌های عمومی این استان در سال جاری خبر داد و افزود: 11.40 درصد از مجموع کتاب‌های به امانت رفته از کتابخانه‌های عمومی این استان در رده دین بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: اکثریت اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی را جوانان تشکیل می‌دهند و این جای بسی خوشحالی است که نسل جوان از کتب دینی و مذهبی به ویژه کتاب‌هایی در زمینه نماز استقبال دارند و آنها را برای مطالعه به امانت می‌برند.

قریب با اشاره به اینکه طرح بلال در 9 کتابخانه عمومی استان اجرایی شده است، اظهار داشت: طرح بلال طرحی در زمینه ترویج فرهنگ نماز است که در کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در کتابخانه‌های عمومی استان هنگام اذان صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا به طور خودکار اذان در کتابخانه‌ها پخش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در پایان متذکر شد: نماز جزو واجبات دین اسلام است و سبب آرامش روح و روان انسان می‌شود؛ از این رو طرح‌هایی نظیر طرح بلال برای فرهنگ‌سازی نماز و اقامه نماز در اول وقت در کتابخانه‌های عمومی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/69003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول