اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت

خاطره‌گویی نویسنده و راوی دفاع مقدس در آبیک

مراسم «شب خاطره» با خاطره‌گویی سعید تاجیک نویسنده و راوی دفاع مقدس در شهرستان آبیک برگزار شد.

خاطره‌گویی نویسنده و راوی دفاع مقدس در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مراسم «شب خاطره» عصر امروز با حضور سعید تاجیک نویسنده و راوی دفاع مقدس، رضا اسفندیاری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک، محمدحسین نصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، پنج تن از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک و جمعی از بسیجیان و هنرمندان در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد.

نویسنده و راوی دفاع مقدس در این مراسم با تشبیه مصادیق هشت سال جنگ تحمیلی با واقعه کربلا اظهار داشت: همان‌گونه که دم مسیحایی امام حسین (ع) بر افرادی چون زهیر، وهب و حر دمیده شد و به مقام شامخ شهادت رسیدند نفس مسیحایی امام راحل نیز بر کالبد جوانان لوطی و لاابالی دمیده شد و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به راه راست هدایت و شهید شدند.

سعید تاجیک با بیان اینکه در عملیات‌های مقدماتی، شهدا در کانال‌های آب با تشنگی به شهادت می‌رسیدند، افزود: شهدا در شب‌های عملیات با یکدیگر شوخی می‌کردند، بهترین لباس‌ها را می‌پوشیدند، حنابندان می‌گرفتند، استحمام و غسل شهادت می‌کردند، برای خود قبر می‌کندند و با باری تعالی راز و نیاز می‌کردند و هرچه به عملیات نزدیک‌تر می‌شدند چهره‌شان مانند شهدای کربلا زیباتر، بانشاط‌‌تر و بشاش‌تر و نورانی‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: شهدا انفاس قدسی داشتند و نفسشان به حق بود چراکه دعاهایشان به اجابت می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شهدا برای رفتن روی مین در شب‌های عملیات مانند عملیات بدر با یکدیگر دعوا می‌کردند و هر کس می‌خواست از دیگری پیشی بگیرد.

باران گوشت در منطقه عملیاتی شلمچه

این نویسنده خطاب به حضار با بیان اینکه شاید انواع پل‌‌ها را در بیداری دیده باشید ولی برخی پل‌ها را حتی در خواب نیز ندیده‌اید، تصریح کرد: در منطقه عملیاتی شلمچه به قدری از سوی دشمن تیرباران می‌شد گه انگار از آسمان باران گوشت بر روی زمین می‌بارید و پل گوشتی ایجاد شده بود.

تاجیک افزود: امام حسین (ع) در میانه راه کربلا به 12 هزار نفری که با ایشان بودند فرموده‌اند که هر کس می‌خواهد، برود ولی هر کس بماند، کشته می‌شود که مشابه این موضوع در جبهه‌ها نیز وجود داشت که شیخ حسین انصاریان در شب عملیات بدر به رزمندگان اسلام، به شهادت رسیدن را اعلام کرده بود و رزمندگان پذیرفته بودند.

وی اضافه کرد: واقعه عاشورا در دفاع مقدس دوباره تکرار شد و آنچه در سال 61 هجری قمری رخ داد، در طول هشت سال دفاع مقدس نیز تکرار شد.

این راوی دفاع مقدس بیان کرد: سه نوع شهید در کربلای خمینی (ره) داشتیم که در کربلای حسینی نداشتیم؛ شهدای اروندرود که اجساد برخی از رزمندگان را آب در شب عملیات والفجر 8 با خود برده بود و در بندر الاحمدیه کویت پیدا شد، شهدای ارتفاعات موعود که رزمندگان یخ زدند و قندیل بستند و شهدای شیمیایی که نظیر آن در تاریخ واقعه کربلا وجود نداشت.

تاجیک افزود: همان‌گونه که شهادت برای حضرت قاسم در واقعه کربلا از عسل شیرین‌تر بود در دوران دفاع مقدس نیز شهادت برای رزمندگان شیرین بود و برای رسیدن به این مقام رفیع مردانه و جانانه در برابر دشمن ایستادند و جان عزیز خود را فدا کردند.

وی با اشاره به عملیات کربلای 5 ابراز داشت: طبق نظر همه کارشناسان نظامی این عملیات اوج جنگ تحمیلی بود چراکه بین ایران و عراق تبادل گلوله زیاد و آتش سنگین بود.

این نویسنده دفاع مقدس اضافه کرد: به گفته محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام، در عملیات کربلای 5 در دو کیلومتر مربع دقیقه‌ای، دو هزار گلوله توپ به سمت رزمندگان می‌آمد.

تاجیک گفت: در عملیات کربلای 5 که 35 روز طول کشید، مانند باران بر سر رزمندگان گلوله می‌بارید و رزمندگان یکی پس از دیگری پرپر می‌شدند.

این راوی دفاع مقدس افزود: مملکت به آسانی به دست نیامده است که امروز می‌خواهند به آسانی از دست ملت ایران بگیرند.

تاجیک ادامه داد: آحاد جامعه باید در دفاع از ولایت فقیه، 100 کیلومتر از ایشان جلوتر باشند ولی در اطاعت از ولایت فقیه، باید پشت سر ایشان حرکت کنند.

همچنین در خاتمه این مراسم که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و کانون بسیج هنرمندان برگزار شده بود، تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری باران شهر آبیک اجرا شد.

انتهای پیام/77006/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول