اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان دفاع مقدس در مازندران:

دوران دفاع مقدس تداعی عاشورا بود / تقدیم 72 شهید در روز

یکی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه 72 شهید تقدیم انقلاب شد، گفت: این مسئله تداعی کننده تعداد شهدا در روز عاشورا است.

دوران دفاع مقدس تداعی عاشورا بود / تقدیم 72 شهید در روز

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سردار حسن حسن‌‌نیا ظهر امروز یادواره 10 هزار شهید استان مازندران و 465 شهید نوشهر که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد،بیان داشت: امروز آرامش خود را مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌های رزمندگان و خون پاک شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا افتخار ما هستند و آنجا که بین شهادت و حیات تنها یک خاکریز بود، شهامت می‌خواست تا آدم در آنجا بماند و شهدای ما انسان‌های شجاع و فداکاری بودند،خاطر نشان کرد: شهدای ما برای رضای خدا، حفظ اسلام و انقلاب به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و جان‌فشانی کردند.

 این فرمانده هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در طول جنگ 210 هزار و 240 شهید دادیم که میانگین 72 شهید در هر روز می‌شود و این یادآور شهدای عاشورا است.

 حسن‌نیا بیان داشت: بسیاری از رزمندگان ما در عملیات‌ها قمقمه‌های آب خود را خالی می‌کردند تا از این طریق حماسه عاشورایی خلق کنند.

 وی گفت: شهدا با الگوگیری از سیره ائمه اطهار و سیدالشهدا (ع) درس آزادگی،شهادت، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی به همه آموختند.

 فرمانده هشت سال دفاع مقدس مازندران درباره پیشرفت‌های دفاعی ایران ابراز داشت: امروز به برکت رشادت‌ها، ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا به پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت دفاعی دست پیدا کردیم.

 وی با بیان اینکه شهدا الگوی ما هستند، افزود: امروز به دلیل عظمت شهدا است که آمریکا از ما می‌ترسد.

 این یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در دفاع ایران اسلامی همواره آماده باشیم.

انتهای پیام/86019/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول