اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس بر اساس عقلانیت و معنویت نیروهای بسیج پیش رفت

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما بر اساس سه رکن عقلانیت، معنویت و حماسه به‌ویژه در میان نیروهای بسیج پیش رفت و دشمن را در دستیابی به اهدافش ناکام گذاشت.

دفاع مقدس بر اساس عقلانیت و معنویت نیروهای بسیج پیش رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امیر سرتیپ محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد اظهار داشت: دفاع مقدس بر اساس سه رکن اصلی عقلانیت، معنویت و حماسه رخ داد و این سه رکن، دشمن تا بن دندان مسلح را در خیال‌های خامی که برای ایران داشت، ناکام گذاشت.

وی با تشریح بعد حماسی دفاع مقدس افزود: کاری که به لحاظ حماسی هم در بعد معنوی و هم در بعد مادی جنگ تحمیلی انجام شد در طول تاریخ ایران و جهان بی‌سابقه بود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به‌ویژه نیروهای بسیج، هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی حماسه خلق کردند و نمونه آن در تاریخ وجود ندارد.

وی عنوان کرد: از نظر مادی، دشمن با تمام توان به ایران حمله کرد و مرز طولانی و مشترک را مورد حمله قرار داد در حالی که ایران انتظار چنین حمله‌ای را نداشت.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امکانات مادی دشمن از همه لحاظ به حدی بود که اگر قرار بود این جنگ را مادیات پیش ببرد، به طور قطع پیروز بود و دشمن را به نتیجه‌ای که می‌خواست، می‌رساند اما آن‌ها فکر معنویت را نکرده بودند و برای آن هیچ پیش‌بینی نداشتند.

نامی خاطرنشان کرد: در مقابل دشمنی که به لحاظ داشته‌های مادی کاملاً مسلح بود، امامی قرار داشت که همه مردم ایران گوش به فرمان او بودند.

وی عنوان کرد: استراتژی ما از ابتدا عاشورایی بوده و این استراتژی ادامه خواهد داشت.

نامی تصریح کرد: بر اساس این استراتژی، کشور ایران نه به کسی ظلم می‌کند و نه زیر بار ظلم کسی می‌رود و این از فرهنگ ایستادگی و مقاومت ما نشات گرفته است.

وی اظهار داشت: فرهنگ ایستادگی و مقاومت، اولویت اصلی ماست و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را به نسل جدید و کشورهای مسلمان و همه مللی که تحت ظلم استکبار قرار گرفته‌اند، منتقل کنیم.

نامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما بر دوش مردم بوده و این فرهنگ نیز باید به میان مردم برود و توسط همان‌ افراد به همه جهان صادر شود.

وی اظهار داشت: فرماندهان جنگ از تکنیک‌های مختلف در آن شرایط سخت استفاده می‌کردند و روی تک تک آن‌ها فکر و کار می‌شد و اگر غیر از این بود، شکست ما قطعی و اشغال خاک کشور حتمی بود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: عملیات‌های بسیار سختی را انجام دادیم که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا، یک مرحله از این عملیات‌ها یک عملیات کامل محسوب می‌شود اما فرماندهان ما با تکنیک و فکر و اندیشه، چندین عملیات را در قالب یک عملیات ساماندهی می‌کردند.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های سید هدایت بنی‌فاطمه تجلیل و محمد رجبی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول