اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

با وجود توافقات نباید فراموش کرد آمریکا با اصل نظام اسلامی مخالف است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه توافقاتی انجام شده اما نباید فراموش کرد آمریکا با اصل نظام اسلامی مخالف است بنابراین در گام‌های بعدی باید مذاکرات هسته‌ای را با هوشیاری و دقت بیشتری انجام داد.

با وجود توافقات نباید فراموش کرد آمریکا با اصل نظام اسلامی مخالف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامعلی حداد عادل ظهر امروز در همایش بصیرتی و سیاسی فرماندهان نظامی و انتظامی استان که در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین سابقه دیرینه و درخشانی در پیروی از ولایت و اهل‌بیت (ع) دارد.

وی افزود: در اواسط قرن ششم که در کشور ایران تسنن بر تشییع غلبه داشت، فردی در نگارش کتاب خود شبهاتی در مورد اعتقادات شیعه و اهل‌بیت (ع) مطرح کرده بود که موجب نگرانی بسیاری در بین علما شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط شیخ عبدالجلیل رازی قزوینی که مقیم قزوین بود در کتابی با عنوان «النقض» پاسخ شبهات را به خوبی و با استدلال قوی داد.

حدادعادل ادامه داد: این کتاب به عنوان یک سند تاریخی غیرت دینی و شیعی در 900 سال قبل در فضای آن روز ایران به دفاع از ولایت و اهل‌بیت (ع) می‌‌پردازد و این امر نشانگر سابقه بسیار طولانی مردم قزوین در حمایت از ولایت و اهل‌بیت (ع) است.

این مسئول با اشاره به توافقات هسته‌ای ایران عنوان کرد: امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به قدرت بزرگی در منطقه و جهان تبدیل شده و دشمنان نظام نیز به این واقعیت پی برده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران توانسته ابهت آمریکا را که سمبل استکبار در جهان به شمار می‌رود، درهم بریزد و این رفتار استکبارستیزی ایران برای جهانیان تبدیل به یک الگو شده است.

حدادعادل با بیان اینکه رفتار استکبارستیز ایران تأثیرات جهانی داشته است، گفت: نمونه بارز قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای نمود و ظهور پیدا کرد.

وی افزود: اینکه شش وزیر امور خارجه از شش کشور قدرتمند دنیا از نقاط دور دست به ژنو می‌آیند تا با ایران درباره مسائل هسته‌ای این کشور به توافق برسند، نشان از قدرت ایران دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های جهانی مهمترین دستاورد این توافق به شمار می‌رود.

حدادعادل ابراز کرد: با وجود اینکه توافقاتی در خصوص مسائل هسته‌ای انجام شده اما نباید فراموش کرد که آمریکا با اصل نظام اسلامی مخالف است بنابر این در گام‌های بعدی باید مذاکرات هسته‌ای را با هوشیاری و دقت بیشتری انجام داد.

این مسئول با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و سوریه عنوان کرد: آمریکا در کشوهای سوریه، افغانستان و عراق تمام تلاش خود را به کار گرفت تا حکومتی که مدافع منافع آمریکا و اسرائیل است، در این کشورها مستقر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما با هدایت ایران و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر روی این کشورها، تمام نقشه‌های آنان بر آب شد و توطئه آمریکا در سوریه نیز خنثی شد.

حدادعادل گفت: آمریکا سعی داشت با تغییر نظام سوریه حکومتی سر کار باشد تا با قطع رابطه با حزب‌الله این نیروی مقاوم را محاصره و نابود کند و بعد از آن به سراغ ایران بیاید اما هوشیاری ملت ایران و هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب ترفندهای دشمنان را رسوا کرد.

وی با بیان اینکه امروز  آمریکایی‌ها در مسئله سوریه با مشکل جدی روبرو هستند، افزود: با وجود تحریم‌هایی که علیه کشور ایران اعمال شد، ایران سالانه بیش از 10 میلیارد تومان به عراق صادرات دارد و این نشان می‌دهد حتی تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز نتوانسته تأثیری بر روابط تجاری ایران با عراق و کشورهای منطقه داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواد توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار کرد: همانطور که در مفاد توافقنامه آمده حق غنی‌‌سازی برای ایران تا پنج درصد به رسمیت شناخته شده و این همان چیزی است که باید اتفاق می‌افتاد اما این مرحله اول کار است و باید در گام بعدی بسیار هوشمندانه‌تر عمل کرد.

حدادعادل ادامه داد: باید با حفظ وحدت و انسجام ملی طوری عمل کرد که دشمنان گمان نکنند با این توافقنامه دیدگاه ملت ایران نسبت به آمریکا و استکبار جهانی تغییر جدی کرده است.

این مسئول اضافه کرد: بلکه هنوز راه طولانی در پیش است و این توافق تنها در حوزه مسائل هسته‌ای و کاهش برخی از تحریم‌هاست و در اصل تعاملات ایران با آمریکا و کشورهای غربی تأثیری ندارد.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول