اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تیم مذاکره ‌کننده باید به دقت عملکرد طرف مقابل را رصد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌ کننده باید به دقت عملکرد طرف مقابل را رصد کند.

تیم مذاکره ‌کننده باید به دقت عملکرد طرف مقابل را رصد کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با ارزیابی مذاکرات اخیر ژنو اظهار کرد: کاری که تیم مذاکره کننده ایران در یک نبرد دیپلماتیک انجام داد ثمره تلاش و مقاومت بیش از یک دهه مردم مقاوم و شهیدپرور ایران اسلامی است.

وی گفت: این توافقات پایه‌ای است برای یک دوره 6 ماهه که دوره گذر است و باید بعد از آن مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده باید به دقت عملکرد طرف مقابل را رصد کند، افزود: اگر طرف مقابل نسبت به تعهداتش به خوبی عمل کرد رفتار متقابل نیز از جمهوری اسلامی ایران خواهد دید و در غیر این صورت راه گذشته پیش‌روی ملت ایران خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این توافق روی نکات مهمی تصمیم‌گیری شده است از جمله اینکه مراکز غنی‌سازی در ایران تعطیل نمی‌شود، حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته شده و هیچ ماده غنی ‌شده 20 درصدی از ایران خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر تصمیمات مهم این توافق نیز حق غنی‌سازی اورانیوم است که از سوی 1+5 به رسمیت شناخته شده، هیچ تحریمی اضافه نمی‌شود و تحریم‌های موجود نیز رو به کاهش می‌رود.

سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه هر گونه بدقولی و نقض عهد بازگشت به نقطه صفر است، افزود: طبق توافق باید در گام اول برخی تحریم‌ها برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل مذاکرات اخیر به تعهدات خود عمل کند با توجه به نکات مهمی که در توافقات صورت گرفته بخش‌هایی از خواست ملت ایران تامین خواهد شد و ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموع توافق مذاکرات اخیر مثبت بوده و به عنوان پایه و پایلوت کار و قدم اول اقدام ارزشمندی است.

سبحانی‌نیا ادامه داد: جمهوری اسلامی در نبرد نابرابر و وجود 6 کشور که هر کدام دارای طمع‌ها و خواسته‌هایی بودند یک تنه ایستاد.

وی افزود: اینکه فروش نفت یک میلیون بشکه باشد و برگشت پول آن به داخل کشور نیز مثبت است اما توجه به نقض عهد و اظهارات متناقض از طرف مقابل از جمله مشکلاتی است که امکان آن وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت نقض احتمالی از سوی طرف مقابل مذاکره با ایران راه گذشته یعنی ادامه راه قبل پیش روی ماست و ما چیزی را از دست نخواهیم داد و اگر فردا نیز بخواهیم می‌توانیم مجدداً کار را شروع کنیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول