اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

دارالقرآن بسیج سپاه نهبندان افتتاح شد

طی مراسمی در هفته بسیج با حضور جمعی از مسئولان شهرستان نهبندان مرکز دارالقرآن بسیج سپاه ناحیه نهبندان افتتاح شد.

دارالقرآن بسیج سپاه نهبندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مسئول معاونت و تعلیم و تربیت سپاه نهبندان صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح دارالقرآن بسیج سپاه نهبندان در گقت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: این مرکز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با حفظ، قرائت، تفسیر و تحلیل قرآن ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام محمود کاظمی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای هدایت انسان‌ها نازل شده است، گفت: قرآن کریم کتاب تربیت و هدایت انسان است و بالاترین رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز تعلیم قرآن به مردم بود.

وی بر ضرورت انس بیشتر جوانان با قرآن کریم تاکید کرد و افزود: مطالعه آیات و تفسیر قرآن باید در رأس برنامه جوانان در دارالقرآن‌های بسیج باشد و کسانی که در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند باید دیگران را هم به فراگیری مفاهیم قرآنی تشویق کنند.

مسئول معاونت و تعلیم و تربیت سپاه نهبندان با بیان اینکه قرآن کتابی است که در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصاد و سیاست هدایتگر است و ما وظیفه داریم که در تحلیل و تفسیر آن قدم برداریم، تصریح کرد: روند فعالیت این مجموعه به این طریق است که با شناسایی قاریان و حافظان قرآن کریم در سطح مساجد شهرستان این افراد در این مرکز سازماندهی می‌شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: نخستین هدف راه‌اندازی این دارالقرآن آموزش قرائت، آموزش حفظ، تفسیر، عترت و اهل‌بیت، احادیث و روایات و نهج‌البلاغه است و هدف دیگر اینکه می‌خواهیم در این مرکز فعالیت‌های قرآنی که در سطح شهرستان انجام می‌شود، سازماندهی شود.

گفتنی است این مرکز در محل کانون فرهنگی و ورزشی بسیج سپاه نهبندان قرار دارد.

انتهای پیام/69023/ب20/پو3002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول