اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن الکریم قم خبر داد

برگزاری 220 جلسه تفسیر و تلاوت قرآن در تابستان

مسئول دارالقرآن الکریم قم از برگزاری 120 جلسه تفسیری و 100 جلسه تلاوت قرآن کریم در تابستان گذشته در قم خبر داد.

برگزاری 220 جلسه تفسیر و تلاوت قرآن در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی اظهار کرد: در تابستان گذشته 120 جلسه تفسیر قرآن کریم در مساجد مختلف استان و 100 جلسه آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم با مدیریت دارالقرآن برگزار شد.

وی به برگزاری 50 جلسه آموزش مفاهیم قرآن کریم در تابستان گذشته در استان قم اشاره کرد و افزود: 22 جلسه حفظ جزء 29 قرآن کریم در مساجد و مؤسسات قرآنی در تابستان برگزار شد و برگزاری پنج محفل انس با قرآن کریم در قم و شهرهای تابعه با مدیریت دارالقرآن نیز دیگر برنامه ما به شمار می‌رفت.

وی به راه‌اندازی دو کلاس ثابت حفظ سه ساله قرآن در علی ابن بابویه در روزهای یک‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا و روزهای جمعه از ساعت 10 تا 12 صبح اشاره و ابراز کرد: این طرح در تابستان امسال کلید خورد و تا حفظ کامل توسط افراد ظرف سه سال ادامه خواهد یافت.

عظیمی همچنین راه‌اندازی کرسی تلاوت به صورت ثابت در روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مرقد علی ابن بابویه با حضور قاریان برجسته قم و سایر نقاط کشور را دیگر برنامه تابستانه دارالقرآن الکریم ذکر کرد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های تابستان، برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه حضرت محمد(ص) ویژه روستائیان است که طی سه مرحله مقدماتی، منطقه‌ای و استانی برگزار شد.

مسئول دارالقرآن قم به برپایی یک دوره تربیت مربی قرآنی کریم ویژه نونهالان و ویژه زنان روستایی در تابستان گذشته خبر داد و افزود: از هر روستا دو نفر برای شرکت در دوره معرفی شدند و این دوره با مشارکت دفتر امور روستایی استانداری قم برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری 6 دوره تربیت معلم روخوانی و روان خوانی و دوره تربیت معلم حفظ در مؤسسات قرآنی وابسته، ضمن جمع‌بندی گزارش تابستانه دارالقرآن الکریم قم گفت: در مجموع در این فصل 120 جلسه تفسیری و 100 جلسه تلاوت قرآن کریم در استان قم برگزار شده است.

انتهای پیام/78002/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول