اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن‌ کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اخلاق قرآنی اوج رستگاری است

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اخلاق قرآنی در جامعه اسلامی اوج رستگاری است به طوری که جامعه بشری امروز به معنای واقعی تشنه معارف و مبانی ارزشی اخلاقی است.

اخلاق قرآنی اوج رستگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر صبح امروز در اولین نشست مجمع اساتید، پیشکسوتان و قاریان قرآن در اردبیل اظهار داشت: جامعه اسلامی ما به شدت به مبانی معرفتی و اخلاقی بر‌گرفته از پیام قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت نیاز دارد چرا که اگر این روند در استحکام روابط اجتماعی در جامعه مدنظر نباشد بسیاری از ارزش‌ها زیر سئوال می‌رود.

وی با بیان اینکه در همین راستا و با هدف نشر فرهنگ مبارک و انسان‌ساز قرآن‌ کریم و هماهنگی، همسویی و تعامل با اساتید، پیشکسوتان، قاریان و حافظان و فعالان قرآنی این مجمع شکل گرفته است، تصریح کرد: با همراهی و همفکری این مجموعه عظیم و با ظرفیت می‌توان بسیاری از حرکت‌ها و مبانی ارزشی و قرآنی را توسعه داده و تعمیق بخشید.

مسئول دارالقرآن‌ کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای رشد و ارتقای طرح و برنامه‌های قرآنی در استان اردبیل با استفاده از نظرات و پیشنهادات و خبرگان قرآنی از مهمترین رویکرد مجمع اساتید پیشکسوتان و قاریان قرآن است.

صابر در خصوص نقد و تحلیل فعالیت‌های قرآنی در استان اردبیل از سوی اساتید و فرهیختگان قرآنی و ارائه پیشنهادهای موثر در این زمینه خبر داد و افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای ارتقای مشارکت و حمایت‌های بومی از فعالیت‌های قرآنی استان اردبیل مدنظر و آشکار است.

این مسئول با بیان اینکه این مجمع با مشارکت 40 نفر از فعالان قرآنی اولین نشست خود را برگزار کرده و سعی در تشویق و ترغیب نیروهای توانمند و فعال برای مشارکت در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای فعالیت‌های قرآنی دارد، عنوان کرد: ما در این نشست به تدوین اهداف تشکیل مجمع قرآنیان استان اردبیل پرداختیم و جایگاه و نقش آنها را در هدایت فعالیت‌های قرآنی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

مسئول دارالقرآن‌ کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تشکیل کار گروه‌ها و کمیته‌های قرآنی با هدف سیاست‌گذاری درست در حوزه قرآن و معارف دینی مدنظر و ملاک کار است و دارالقرآن سعی می‌کند با بهره‌گیری نظرات و مشورت‌های مجمع اساتید و پیشکسوتان اولویت‌های مربوط به فعالیت‌های قرآنی را برای سال آینده تبیین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز داریم چرا که معتقدیم تهذیب جامعه از آسیب‌ها در سایه معارف قرآن است.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول