اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

عید قربان جشن پیروزی بر نفس اماره است

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عید قربان را روز جشن و پیروزی بر نفس اماره بعد از 9 روز تهذیب نفس دانست.

عید قربان جشن پیروزی بر نفس اماره است

حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس قم با اشاره به تهذیت نفس حاجیان در 9 روز اول ذی‌الحجه گفت: در روز عید قربان برای پیروزی بر نفس اماره و از بین بردن شیطان درون جشن گرفته شده و مسلمانان به محراب عبادت می‌روند.

وی حقیقت عید قربان را ذبح خواسته‌های نفسانی دانست و گفت: پیام این روز مقاومت انسان در مقابل هوای نفس و تسلیم شدن در برابر فرمان خدا است.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، این عید را روز بندگی خدا دانست و بیان کرد: بعد از اعمال حج حاجیان گوسفند قربانی می‌کنند که حقیقت این عمل ذبح کردن نفس اماره است.

عظیمی انفاق به افراد مستمند و بی‌بضاعت و همچنین رفع فقر را از دیگر پیام‌های عید قربان دانست.

*عید قربان روز وحدت بین مسلمانان

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، از آثار ارزشمند عید قربان را وحدت بین مسلمانان دانست و بیان کرد: خداوند در اعمال حج می‌فرماید همه از هر رنگ و نژادی لباس یک شکل به تن کنید و اعمال حج را به یک صورت انجام دهید و در روز عید قربان برای خداوند قربانی کنید.

عظیمی همچنین افزود: حجاج به‌صورت یک‌پارچه تسلیم امر خداوند هستند و شعار ایشان وحدت و پرهیز از تفرقه‌افکنی است.

وی در خصوص رابطه قربانی‌کردن و دین‌داری گفت: در دین به صدقه دادن سفارش شده که موجب رفع بلا و گرفتاری می‌شود، همچنین بهترین صدقه قربانی کردن است.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به لزوم توجه ثروتمندان به اقشار فقیر جامعه گفت: قربانی کردن می‌تواند در زمینه توازن اقتصادی کمک کند و تاکید دین نیز بر این کار است.

عظیمی با اشاره به آیه « لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ» گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «نیکی را نخواهید یافت مگر آنکه از آن‌چه دوست دارید، انفاق کنید» این آیه نشان می‌دهد ایمان واقعی به کسی نمی‌رسد مگر اینکه انفاق کند و قربانی کردن نشانه اطاعت از خداوند است.

انتهای پیام/78002/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول