اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیعیان آرژانتین:

تنها مسلمانان می‌توانند در برابر غرب بایستند / انقلاب ایران الگوی کشورهاست

امام جمعه شیعیان آرژانتین گفت: انقلاب و امام خمینی زنده هستند و معتقدم که تنها مسلمانان می‌توانند در برابر غرب بایستند و این فرهنگ و تمدن غربی را سر جایش بنشانند.

تنها مسلمانان می‌توانند در برابر غرب بایستند / انقلاب ایران الگوی کشورهاست

عبدالکریم پاز امروز در حاشیه همایش «بزرگداشت ادواردو آنیلی، شهید سوپرمیلیاردر ایتالیایی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: من متولد آرژانتین هستم و به برکت انقلاب و خون شهیدان شما، شیعه شدم.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند تازه‌مسلمان‌هایی که از خارج می‌آیند الگوی ما هستند اما در حقیقت شما الگوی ما هستید که اکنون میلیون‌ها نفر به خاطر حرکت شما بیدار شده‌اند و امیدواریم که رهبر عزیز، پرچم را به صاحب انقلاب، امام زمان(عج) تحویل دهد.

امام‌ جمعه بوینس‌آیرس بیان کرد: 100 سال پیش در هالیوود، اگر ذره‌ای از بدحجابی زنان نمایش داده می‌شد، اعتراض‌های بسیاری به وجود می‌آمد، اما ببینید که در این مدت چه اتفاقی افتاده ‌که نشان می‌دهد، شیطان شوخی نداشته و تمام سعی‌اش این بوده که انسان را خاکی کند تا تمام توجه را به تن خود داشته و از آسمان جدا شود.

امام جمعه شیعیان آرژانتین تصریح کرد: برای شیعیان آمریکای لاتین ادواردو، شهید مهمی ا‌ست و ما از وی شفاعت می‌خواهیم.

وی ادامه داد: زمانی من آرژانتین بودم و توانستم به قم بیایم و درس بخوانم اما ادواردو نتوانست و شهید شد که این نشان از والامقامی وی دارد و من به لطف خداوند امیدوارم که همان خدایی مرا از آن سوی زمین به قم آورد، به مراتب بالای معنوی نیز می‌رساند.

پاز بر بلند و آرمانی‌بودن اهداف اشاره و تصریح کرد: هدف باید برای خدمت به خدا، بشر، امام زمان(عج) و ولی‌ فقیه باشد.

امام جمعه بوینس‌آیرس ابراز داشت: ادواردو ادیان را بررسی می‌کرد و من نیز در 18 سالگی به دنبال مسیحیت حقیقی بودم و از اسلام چیزی نمی‌دانستم و تنها دریافته بودم که در کلیسا خبری از معنویت نیست زیرا کشیشان و اسقف‌ها جذابیت ندارند و خودشان گمراه شده‌اند.

امام جمعه شیعیان آرژانتین خاطرنشان کرد: پاپ پیشین، ژان پل دوم، نامه‌ای به امام خمینی(ره) درباره گروگان‌های لانه جاسوسی نوشت و امام پاسخ دادند که ای کاش زودتر نامه می‌نوشتید آن هنگام که 60 هزار نفر از مردم مظلوم ایران زندانی، شکنجه و کشته شدند اما الان تنها تعدادی از کارمندان سفارت جاسوسی آمریکا در اختیار ما هستند و اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

وی ادامه داد: عیسی می‌گوید شما به دنبال عدالت که همان حکومت خدا بر زمین است باشید اما اکنون عدالت کجا رفته است.

پاز ادامه داد: سیستم حکومتی جهان را پنج کشور برنده در جنگ دوم جهانی، تنها به دلیل داشتن سلاح و ثروت، به دست دارند و این در حالی ا‌ست که عیسی می‌خواهد به دنبال عدالت باشیم یعنی حکومت کسانی که تقوا دارند و مردم را بیش از پیش به یاد خدا می‌اندازند، روی زمین باشد.

پاز با اشاره به نامه پاپ به حماس به دلیل دستگیری سرباز 19 ساله اسرائیلی، بیان داشت: این نامه هنگامی نوشته می‌شود که 10 هزار زندانی فلسطینی شامل یک‌هزار و 700 زن و کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و این سئوال مطرح می‌شود که این چه عدالت و مسیحیت است.

امام جمعه شیعیان آرژانتین در بیان چگونگی مسلمان شدن خود گفت: چهار سال ادیان مختلف را خوانده و دیدم که تمام به دنبال دیانت بدون پیشرفت و کار هستند، فلسفه خواندم و تا لیسانس پیش رفتم که در واقع از استدلال فلاسفه لذت می‌بردم اما کلیسا می‌گوید که فکر نکنید چراکه اندیشه، ابزار شیطان است.

امام جمعه بوینس‌آیرس گفت: ارسطو در کتاب «جمهوریت» می‌گوید که به هیچ عنوان اجازه ندهید تجار، کسبه و ارتش، حاکم شوند چراکه اگر این اقشار حاکم باشند هیچ‌گاه قانع نشده و به افزایش قدرت و ثروت می‌اندیشند بلکه یک فیلسوف و یک خداشناس باید حاکم باشد که خدا را شکر شما امام خمینی(ره) را حاکم کردید.

وی ابراز داشت: استاد فلسفه یونان یک روز مست شد و به زمین افتاد و آیا این باید استاد من باشد، پس عیسی اصلی و افلاطون و ارسطو کجا هستند.

پاز اضافه کرد: اینکه غرب می‌گوید ریشه در فرهنگ یونان دارد، درست نیست چراکه به اعتقادات این فرهنگ عمل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: در آمریکای لاتین هنگامی که اروپاییان آمدند 70 میلیون سرخ‌پوست زندگی می‌کرد و آن‌ها 60 میلیون بومی این منطقه را کشتند، پس عدالت مسیحی کجا است و هرچه به دنبال حقیقت بودم همگی از گذشته می‌گفتند، افلاطون در گذشته، مسیحیت در گذشته، پس خدا، معنویت و اعتقاد کجا است.

امام جمعه شیعیان آرژانتین درباره چگونگی آشنایی خود با اسلام خاطرنشان کرد: 30 سال پیش در سفری وسایل من را دزدیدند و در راه بازگشت با پول کمی که برایم مانده بود مجله‌ای خریدم که واژه اسلام روی آن نوشته بود و آن زمان تنها می‌دانستم که اسلام یک آیین است اما با مطالعه آن مجله به جاری و زنده بودن این دین پی بردم و پس از مراجعه به مرکز اسلامی‌ که آن را چاپ کرده بود پس از گذشت یک هفته مسلمان شدم.

امام جمعه بوینس‌آیرس افزود: آن زمان پی بردم که مسیح اینجا است، انقلاب و خمینی زنده هستند و معتقدم که تنها مسلمانان می‌توانند در برابر غرب بایستند و این فرهنگ و تمدن غربی را سر جایش بنشانند.

پاز بیان کرد: این نور انقلاب که به آخر دنیا یعنی آرژانتین نیز رسیده باعث شده است که لبنانی‌های شیعه در کنار ایرانی‌ها پس از محدودیت‌هایی که عربستان برای شیعیان ایجاد کرده‌ بود، به تبلیغ اسلام شیعی بپردازند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب در جامعه شیعیان آرژانتین، حجاب به صورت عام نبود، تعداد اندکی نماز می‌خواندند و جوانان از دین‌ خود چیزی نمی‌دانستند اما اکنون همین جامعه، حجاب دارد و در کنار انجام فرایض دینی به تبلیغ خود از راه تلویزیون، رادیو و روزنامه پرداخته و به آموزش طلاب روی آورده است و هر ساله در برابر سفارت صهیونیست‌ها تظاهرات کرده و نقش پررنگی را دارند.

امام جمعه شیعیان آرژانتین تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل توطئه‌ای برپا کردند تا دوستی‌ که بعد از انقلاب بین ایران و آرژانتین، ایجاد شده‌ بود را از بین ببرند و آن دو انفجار در سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان بوینس‌آیرس بود اما «و مکروا و مکرالله» اکنون بسیاری از آرژانتینی‌ها معتقدند که ایران نقشی در این ماجرا نداشته و دولتمردان دارند قبول می‌کنند که این کشور در این موضوع می‌تواند از خود دفاع کند.

امام جمعه بوینس‌آیرس گفت: هنگامی که به ایران آمدم اینجا کوپن داشتیم و جنسی نبود، ایران هیچ چیزی تولید نمی‌کرد اما در این چند سال بسیار پیشرفت کرده است و اکنون که عده‌ای را به خاطر مشکلات معیشتی ناراحت می‌بینم، تعجب می‌کنم چرا که اوضاع مانند زمان جنگ نیست.

پاز در پایان تصریح کرد: امید تمام جهان به شما است و کسی غیر از شما پرچم اهل بیت(ع) را بلند نکرده و اگر در لبنان این پرچم بلند شده به خاطر استقامت شما بوده و آن‌ها طرفدار و مدیون ایرانی‌ها هستند.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول